سرآمد اخبار
کارت سوخت
نفت و گاز و پتروشیمیهمه اخبار

چقدر از سهمیه بنزین در کارت‌های بانکی شارژ می‌شود؟

دریافت سوخت از طریق سهمیه اختصاص داده شده در کارت بانکی ماهانه ۳ میلیون تراکنش است؛ این در حالی است که مجموع تراکنش‌ها برای دریافت بنزین در جایگاه‌های سوخت هر ماه به بیش از ۱۲۰ میلیون مورد می‌رسد و که نشان می‌دهد سهم کارت‌های بانکی در اختصاص سهمیه بنزین تنها ۴ درصد است.

سال گذشته که موضوع احیای کارت‌های سوخت مطرح شد، ابتدا قرار بود تا به جای اختصاص کارت سوخت جدید به افرادی که کارت سوخت خود را گم کرده و یا به هر دلیلی به آن دسترسی ندارند، ‌کارت‌های بانکی به عنوان کارت سوخت مورد استفاده قرار گیرد.
به این صورت که سهمیه بنزین در کارت بانکی شارژ شود و با مراجعه به پمپ‌بنزین‌ها و استفاده از دستگاه‌های کارتخوان، ‌سهمیه بنزین از کارت کسر شود.
به مرور اما مشخص شد زیرساخت‌های لازم برای اینکار فراهم نیست و از همین رو کارت‌های سوخت جدید صادر شد تا میزبان سهمیه سوخت باشند.
با این حال استفاده از کارت‌های بانکی به عنوان کارت سوخت در حجمی محدود مورد استفاده قرار گرفته تا آنجا که درحال‌حاضر روزانه تا ۲ میلیون لیتر بنزین از این طریق راهی باک خودروها می‌شود.
آمارها اما نشان می‌دهد که در مجموع، تراکنش برای دریافت سوخت از طریق سهمیه اختصاص داده شده در کارت بانکی ماهانه ۳ میلیون تراکنش است و این در حالی است که مجموع تراکنش‌ها برای دریافت بنزین در جایگاه‌های سوخت هر ماه به بیش از ۱۲۰ میلیون مورد می‌رسد که حکایت از این دارد که تنها ۴ درصد از تراکنش‌های سوخت‌گیری با سهمیه اختصاص داده شده در کارت بانکی انجام می‌شود.
این سهمیه البته به همه افراد تعلق نمی‌گیرد و تنها افرادی که شاهد تعدیل در سهمیه بنزین خود هستند از این طریق اعتبار مورد نظر را دریافت می‌کنند.
این افراد شامل دارندگان خودروهای فعال در آژانس‌های مسافری، دارندگان خودرو های تاکسی‌های اینترنتی، تعدیل سهمیه جانبازان، آمبولانس‌های آرامستان‌ها و تاکسی‌های بین شهری که بر اساس پیمایش سهمیه بنزین دریافت می‌کنند، می‌شود.

منبع: ارانیکو

اخبار مرتبط

سهمیه بنزین اردیبهشت واریز شد

میلاد جانه

کارت‌های بانکی بی‌کیفیت؛ چالش جدید خدمات غیرحضوری در روزهای کرونایی

زینب یزدانی

سهمیه سوخت مهر امشب شارژ می‌شود

میلاد جانه

سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور: توزیع سوخت با کارت بانکی باعث صرفه‌جویی ارزی می‌شود

میلاد جانه

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اسفند ماه امشب شارژ می‌شود

میلاد جانه

سهمیه‌بندی جدید و تغییر قیمت بنزین تکذیب شد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید