سرآمد اخبار
شاخص بورس
بازار سرمایه

شاخص بورس ۳۶ هزار و ۱۲۸ واحد رشد کرد

شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه با افزایش ۳۶ هزار و ۱۲۸ واحد روبه‌رو شد.

شاخص بورس بورس اوراق بهادار تهران به خاطر سرازیر شدن نقدینگی سرگردان جامعه به این بازار، افزایش قیمت دلار و رکود بازارهای موازی این روزها در کانون توجه خانوارهای ایرانی قرار گرفته و مرتب رکورد می‌شکند.
امروز هم شاخص کل بازار در بورس تهران در پایان معاملات شنبه اولین روز هفته با افزایش ۳۶ هزار و ۱۲۸ واحد به رقم یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۸۰۷ واحد رسید.
همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز ۱۰ هزار و ۲۵ واحد افزایش یافته و به رقم ۳۷۸ هزار و ۱۲۰ واحد رسید.ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۴ هزار و ۴۵۷ تریلیون تومان رسید.

روند شاخص بورس تهران در یک سال گذشته تا کنون

امروز معامله گران بورس بیش از ۷٫۷ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۱٫۲ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۹ هزار و ۹۰۷ میلیارد تومان دادوستد کردند که اگر ارزش معاملات فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که امروز به رقم ۴ هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان رسید، را در نظر بگیریم، امروز معامله‌گران در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران در مجموع بیش از ۱۴ هزار و ۵۲۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند که البته به گفته مسؤولان بورس حدود ۱۰ درصد از این رقم یعنی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی جدید و بقیه حاصل دست به دست شدن سهام موجود در بازار است.
کارشناسان و مسئولان بورس بارها تأکید کرده‌اند، بازار بورس محل سرمایه‌گذاری همراه با ریسک و بازده است و مردم برای حضور در این بازار دقت کنند و با مشاوره با افراد امین و متخصص مالی وارد بازار شوند و مردم انتظار نداشته باشند، به صرف افزایش شاخص بورس در هر سهمی که سرمایه گذاری کردند حتماً سود کسب کنند، بلکه ریسک و بازدهی دو بال جدانشدنی بازار سرمایه است و به این نکته حتماً توجه کنند که در خرید سهام شرکت‌ها با تحلیل و شناخت عملکرد شرکت‌ها اقدام به خرید کنند.
امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۳٫۱ درصد رشد کرد و به رقم ۳۱۵ هزار و ۷۲۰ واحد رسید.
شاخص قیمت با معیار هموزن ۲٫۷ درصد رشد کرده و به رقم ۲۴۹ هزار و ۹۱۲ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور در بورس ۳٫۱ درصد افزایش یافته و به رقم یک میلیون و ۵۹۱ هزار و ۷۲۸ واحد رسید.
شاخص بازار اول بورس با رشد ۳٫۲ درصد به رقم ۸۹۲ هزار و ۷۹۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود با افزایش ۲٫۹ درصد به رقم ۲ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۱۱۴ واحد رسید.
امروز عمده نمادهای مهم بورس مانند فولاد مبارکه، ملی مس، پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت، سرمایه گذاری امید، مخابرات و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر افزایشی در شاخص کل بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته است.
نمادهای پربیننده مربوط به بانک ملت، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، ملی مس ایران، بانک تجارت، سرمایه گذاری غدیر، پالایش نفت بندرعباس و بیسکوئیت سالمین بوده است.
امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل ۳۰۷ واحد رشد کرده و به رقم ۱۳ هزار و ۱۷۸ واحد رسید. ارزش روز شرکت‌های فرابورس امروز به بیش از ۸۶۵ هزار میلیارد تومان رسید.
امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از ۲٫۷ میلیارد سهام حق تقدم و سایر اوراق مالی در قالب ۶۸۲ هزار معامله و به ارزش ۴ هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
نمادهای میدکو، صبا تأمین، پتروشیمی زاگرس، ذوب‌آهن، سنگ آهن گهر زمین، بیمه پاسارگاد و مولد نیروگاه جهرم همگی در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند و نمادهای پربیننده در فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، سیمان لار سبزوار، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، سمگا، مادیران و ریل پرداز سیر بودند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط

دومین کندل صعودی بورس در هفته جاری ثبت شد / شاخص کل ۱۳ هزار واحد رشد کرد

میلاد جانه

افت هشت هزار واحدی شاخص کل بورس

میلاد جانه

پایان بورس امروز ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / بازار سهام جان گرفت

میلاد جانه

ورق بورس برگشت | افزایش ۲۷ هزار و ۱۵ واحدی شاخص کل

میلاد جانه

رشد ۲۰ هزار و ۲۶۰ واحدی شاخص کل بورس

میلاد جانه

بازار سبز شروع شد /پتروشیمی‌ها مثبت، خودرو منفی

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید