سرآمد اخبار
مترو
بهداشتحمل و نقل

قطاری برای کاهش شلوغی در مترو نداریم/ مردم زودتر کسب و کار خود را تعطیل کنند

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو گفت: تعداد مسافران ما اکنون به ۷۵۰ هزارنفر رسیده است و نسبت به قبل از این محدودیت‌ها و ساعت اوج مراجعه به مترو کمتر شده است، اما دربرابر این شلوغی قطاری نداریم که بتوانیم سرفاصله را کاهش و ازدحام را کمتر کنیم.

فرنوش نوبخت «مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای شلوغی و ازدحام مترو در ساعات پایانی روز همزمان با اعمال محدودیت‌ها پیشنهادی به ستاد کرونا داده شده است یا خیر؟ گفت: هنوز ستاد کرونا چیزی به ما درباره تغییر ساعت اعلام نکرده است. اکنون نسبت به روز اول اجرای طرح پیک جعیت تثبیت و کمتر شده است و همچنین مراجعه مردم به مترو توزیع شده است.
او با بیان اینکه ساعت حرکت مترو با سرفاصله سه و نیم دقیقه در ساعت ۶ غروب انجام می‌شود، گفت: ما هم منتظریم و اگر دستور جدیدی ابلاغ شود خودمان را تطبیق خواهیم داد.
نوبخت درباره نظر مترو پس از اجرای یک هفته‌ای محدودیت‌های جدید گفت: مشاغل باید زودتر کسب و کار خود را تعطیل کنند. مردم صبر می‌کنند و تعطیل کردن مغازه‌ها در دقایق آخر باعث می‌شود که ایستگاه‌های تقاطعی شلوغ شود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران افزود: مشاغل باید خود را با شرایط تطبیق دهند تا شاهد شلوغی نباشیم، ما سرفاصله حرکت قطار را تا جایی که امکان داشت کم کردیم، اما مراجعه یکباره باعث می‌شود که مترو مقداری در ساعات اجرای محدودیت‌ها شلوغ شود، اما در بقیه ساعات شلوغی خاصی نیست.
نوبخت درباره آمار مسافران مترو گفت: تعداد مسافران ما اکنون به ۷۵۰ هزار نفر رسیده است و نسبت به قبل از این محدودیت‌ها و ساعت اوج مراجعه به مترو کمتر شده است، چرا که تا قبل از آن تا ۸۵۰ هزار نفر نیز مسافر داشتیم.
او گفت: ما در برابر این شلوغی قطاری نداریم که بتوانیم سرفاصله را کاهش و ازدحام را کمتر کنیم. شرایط در برخی خطوط قابل کنترل و قابل تغییر است که با توجه به شرایط تغییر می‌دهیم.
او درباره آمار مراجعه به مترو در ساعت ۱۸ و ۲۰:۳۰ که مترو تعطیل می‌شود، گفت: در ساعت ۲۰:۳۰ غالبا قطارها خالی در خطوط حرکت می‌کنند و در ساعت ۱۸ به دلیل تعطیلی و ورود همه به مترو، شلوغ می‌شود.
نوبخت گفت: ما نظرات خود را در جلسات به ستاد اعلام می‌کنیم و منتظر هستیم اگر تصمیمات جدیدی اتخاذ شود، آن‌ها را اجرا کنیم. از مردم و مشاغل درخواست می‌کنیم تعطیلی مغازه‌ها را به ساعات زودتری از روز موکول کنند و یکباره به سمت مترو نیایند. باید کمک کنیم تا همه با هم مشکلات ناشی از کرونا را کاهش دهیم.
او درباره آخرین آمار ابتلا به کرونا در بین پرسنل مترو گفت: اخیرا که آمار ابتلا به کرونا افزایش یافته در مترو نیز شاهد افزایش ابتلا به کرونا بودیم و همکاران و مدیران مترو نیز بیشتر مبتلا شدند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط

مترو در مهر ماه رایگان شد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید