سرآمد اخبار
اجتماعی

محدودیت‌ های کرونایی، تغییری در تعداد مسافران اتوبوس نداشته است

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه محدودیت های کرونایی کاهش قابل توجهی در تعداد مسافران اتوبوس نداشته است، پیشنهاد شناورسازی ساعت کار ادارات و شرکت‌های خصوصی را برای کاستن از بار مسافران مطرح کرد.

«محمود ترفع» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران درباره وضعیت تردد مسافران در ناوگان اتوبوسرانی همزمان با آغاز محدودیت ‌های کرونایی گفت: با توجه به اینکه سیستم کارت بلیط ما به صورت آفلاین است؛ آمار دقیقی از تعداد مسافرانی که امروز از خطوط اتوبوسرانی استفاده کرده‌اند نداریم، اما شواهد عینی نشان می‌دهد، تغییر چندان محسوسی در آمار مسافران رخ نداده است و کماکان خطوط شلوغ ما، پر مسافر است.
او در تحلیل میزان تغییر تعداد مسافران با اعمال محدودیت‌ های کرونایی از اول آذر گفت: این نوع تعطیلی کاهش قابل توجهی در میزان مسافران نداشت و با توجه به اینکه تولید تقاضای سفر با شرکت واحد اتوبوسرانی نیست و صرفا به تقاضای سفر پاسخ می‌دهد، در نتیجه از شهروندان درخواست می‌کنیم مردم این مساله را رعایت کنند و تمامی سفرهای غیرضروری خود را به زمانی که از شرایط کنونی عبور کردیم، موکول کنند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه برای کاستن از بار تقاضا در ناوگان حمل و نقل عمومی، شناورسازی ساعت کار ادارات و شرکت‌های خصوصی یکی از اقداماتی است که باید انجام شود، گفت: با توجه به اینکه ساعت اوج تقاضای سفر در شهر تهران، برای خطوط مختلف در صبح و عصر مشخص است و در نتیجه برای اینکه شاهد چنین تجمعی در خطوط اتوبوسرانی نباشیم، باید نسبت به شناورسازی ساعت کار ادارات و شرکت‌های دولتی و خصوصی بررسی شود تا با این اقدام بتوانیم از ازدحام مسافر در خطوط کاهش دهیم و با مدیریت سفرها، فاصله‌گذاری اجتماعی را در اتوبوس‌ها اجرائی کنیم.
ترفع از شهروندان تهرانی درخواست کرد با توجه به اینکه برخی از آنها مجبور هستند از ناوگان اتوبوسرانی استفاده کنند، در نتیجه حین استفاده از این خطوط با آگاهی از شرایطی که اکنون شهر تهران با آن روبرو است، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
وی افزود: از مردم درخواست می‌کنیم تا جایی که برای آن‌ها امکان‌پذیر است از اتوبوس کمتر استفاده کنند و در صورت استفاده حتما ماسک بزنند، همچنین صحبت کردن در اتوبوس‌ها را به حداقل برسانند و بعد از استفاده از اتوبوس، دست‌های خود را ضدعفونی کنند.
او همچنین در واکنش به اینکه بخشی از اوراق مشارکت سال ۹۸ مربوط به شرکت واحد اتوبوسرانی است و عدم نقدینگی آن چه مشکلاتی را برای این مجموعه به همراه خواهد داشت؟ گفت: یک سوم از اوراق مشارکت سال ۹۸ مربوط به شرکت واحد اتوبوسرانی است که در صورت آزادسازی، نوسازی ناوگان با سرعت بیشتری پیگیری می‌شود. با توجه به وضعیت فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی و تعویق در نقد شدن این منابع، امکان برگزاری مناقصه را عملا از ما می‌گیرد.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید