سرآمد اخبار
سخنگوی دولت
دولتهمه اخبار

سخنگوی دولت؛ بیش از ۲میلیون واکسن برکت تولید شده است/ خرابکاری اطراف کرج منجر به آسیب قابل توجه نشده است

علی ربیعی، سخنگوی دولت، پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به تولید واکسن کرونا گفت: بیش از دو میلیون دوز واکسن برکت تولید شده است که در مرحله طی کردن تست پایداری و فنی هستند.

وی ادامه داد: این واکسن‌ها بعد از برچسب گذاری آماده تزریق می‌شوند که تا کنون بیش از ۳۵۰ هزار دوز این مراحل را پشت سر گذاسته‌اند و توزیع شده است.

محموله‌های بیشتر، همین مراحل را که طی کنند وارد فاز تزریق خواهد شد.

سخنگوی دولت درباره اقدام خرابکارانه در یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی ایران واقع در اطراف کرج در روز بیست و سوم ژوئن گفت: اصل خرابکاری را تأیید می‌کنم ولی منجر به آسیب قابل توجه انسانی و تجهیزاتی نشده است. آسیب مختصری به سقف یکی از سوله ها وارد شده که در حال تعویض آن هستند.

وی افزود: عکس هوایی که در برخی رسانه ها از آسیب وارده به این سایت منتشر شده، در واقع تصویری است که بعد از برداشتن سقف جهت تعمیر،‌ به صورت عکس هوایی گرفته اند و تفاسیر انجام گرفته در فضای رسانه ای دقیق نیست.

تا کنون همه شاهد بودند هر خرابکاری صورت گرفت توان ایران افزایش یافت.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر از بین بردن اسناد تجاری ارزهای ۴۲۰۰ در نهاد ریاست جمهوری گفت: من بنای پاسخ به ادعاهایی که بارها بی اساس بودن آنها به اثبات رسیده، ندارم.

متأسفانه این روزها شاهد تعدد افرادی هستیم که نه می دانند و نه می خوانند  ولی دچار پرگویی شده اند.

اما در مورد سوال خاص شما در مورد معاونت اقتصادی و ارز ۴۲۰۰ تومانی متأسفانه از آن روزنامه قدیمی این انتظار می رفت که سوال با پختگی بیشتری صورت می گرفت.

ربیعی تصریح کرد: مگر معاونت اقتصادی رییس جمهوری جای تخصیص ارز است که در مورد اینکه معاونت اقتصادی شرکتی را  معرفی کند برای ارز ۴۲۰۰ تومانی؟ معلوم است که طراح سوال فاقد هر گونه دانشی در مورد چگونگی تخصیص ارز و فرآیند های آن بوده است و نباید سوال هایی که هم فاقد صحت بوده و با یک بررسی ساده معلوم می شود و هم با روح و روان جامعه بازی می کند را، مطرح ساخت.

ربیعی خاطر نشان کرد: فارغ از اینکه سوال شما فاقد هر گونه مبنایی است الحمدالله آنچه که به وفور داریم دستگاهای نظارتی و اطلاعاتی است که به همه جزییات اشراف دارند و بنابراین جایی برای چنین نگرانی ها و اینگونه شایعه پراکنی های بی اساس نیست  و موضوع مطرح شده از اساس تکذیب می کنم.

سخنگوی دولت در بخشی دیگر از اظهارات خود درباره ارزیابی از مذاکرات ایران و عربستان گفت: مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی با اعتقاد راسخ ما در اولویت دادن به همسایگان آغاز شد. ما همچنان معتقدیم که گفتگو به ویژه بین جوامع درون امت مسلمان تنها راه شایسته برای حل و فصل اختلافات میان آنهاست.

وی افزود: در گفتگوهایی که تا کنون بین دو طرف انجام شده مسائل میان دو کشور از موضعی دوستانه و با حسن نیت به بحث گذاشته شده و پیشرفت هایی هم حاصل شده است.

ربیعی گفت: ما درک می کنیم که در برخی موارد ممکن است اختلافات، پیچیدگی هایی داشته باشد که حل آنها به زمان نیاز دارد.

ما این گفتگوها و ادامه آن تا به حداقل رساندن اختلاف نظرها را مثبت ارزیابی می کنیم و همواره آمادگی داریم که با تکیه بر حسن نیت متقابل و تامین منافع و رفع نگرانی های دو طرف این گفتگو را با جدیت ادامه بدهیم.

وی بیان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران سیاست مشخص  تحت عنوان سیاست همسایگی و منطقه گرایی است. امنیت منطقه و عدم سوء استفاده از کشورها به بهانه های امنیتی حضور همه کشورهای منطقه در کنار هم است.

اخبار مرتبط

سخنگوی دولت: ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۳ به بعد از تصویب برنامه هفتم موکول شد

میلاد جانه

بهادری جهرمی: پیشنهاد تغییر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها رد شد

میلاد جانه

سخنگوی دولت؛ امیدواریم احیای برجام تا پایان این دولت انجام شود / هیچ بن‌بستی در مذاکرات وجود ندارد

زینب یزدانی

سخنگوی دولت: آمار نگران کننده‌ از افزایش هزینه‌ها در بودجه ۱۴۰۳ شنیدیم

میلاد جانه

مسابقات لیگ برتر فوتبال با حضور تماشاگران برگزار می‌شود

میلاد جانه

علی ربیعی: نارضایتی‌های قابل درک درباره عدم احراز صلاحیت‌ها وجود دارد

زینب یزدانی

دیدگاهتان را بنویسید