سرآمد اخبار
اقتصاد کلانتولید تجارتهمه اخبار

برخی از صادرکنندگان بزرگ کالا، ارز حاصل از صادرات را بازنگردانده‌اند

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: یک سری از صادرکنندگان بزرگ کالا، ارز حاصل از صادرات را بازنگردانده‌اند و یا ارز ارزان قیمت گرفتند و کالا وارد نکردند.

دولت این روزها به شدت در تامین ارز دچار مشکل شده است و برای حل این مشکل اخیراً به اخطار به صادرکنندگان متوسل شده است. حسن روحانی از برخورد با متخلفانی که ارز کالاهای صادر شده را ببه کشور بازنگردانده‌اند، خبر و دستور داده تا بانک مرکزی به همه بدهکاران عمده برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات اخطار داده و زمان پرداخت برای آنان مشخص شود و در صورت تخطی، با معرفی آنها به افکار عمومی و مراجع ذیصلاح، به تخلف آنها رسیدگی شود.
محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران ، درباره تصمیمات دولتی در برخورد با صادرکنندگان متخلف گفت: در ۲۲ فروردین ماه سال ۹۷، تصمیمات جدید ارزی اتخاذ شد و شورای اقتصادی سران با اختیاراتی که از رهبری گرفتند، سیاستگذاری‌های جدید ارزی انجام دادند.
او ادامه داد: در بین این تصمیمات مقرر شد تا با صادرکنندگانی که ارز را برنمی‌گردانند یا واردکنندگانی که ارز دولتی گرفته اما کالا را به کشور وارد نمی‌کنند، برخورد شود. قرار بر این شد که برخورد با متخلفان از طریق در مرحله اول به صورت قطع مشوق‌های صادراتی و معافیت‌های مالیاتی و در مرحله بعدی شناسایی و معرفی به دستگاه قضایی با موضوع قاچاق کالا و ارز باشد .
وی با اشاره به اینکه تاکید اخیر رئیس جمهور بر اجرای مصوبات شورای عالی اقتصاد به جا بود، گفت: متاسفانه یک سری از صادرکنندگان بزرگ کالا، ارز حاصل از صادرات را بازنگردانده‌اند و یا ارزِ ارزان قیمت گرفتند و کالا وارد نکردند. در همان دستورالعمل مشخص شده باید با آنها برخورد شود. ما معتقدیم کسانی که ارز را بی‌جهت به کشور بازنگردانده‌اند، باید برخورد شود. ما طرفدار صادرکنندگان خوشنام هستیم و معتقدیم در هر رشته‌ای باید با متخلفان برخورد شود.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید