سرآمد اخبار
کاهش
همه اخبار

گرانی فعالیت مشاغل را کاهش می ‌دهد

رئیس اتاق اصناف تهران اظهار داشت: متاسفانه با اوج‌گیری دوباره بیماری، احتمال آن وجود دارد که دستور العمل‌های اولیه مجددا به مرحله اجرا گذاشته شود و تعداد بیشتری از صنوف را به تعطیلی بکشاند

قاسم نوده فراهانی در مورد تصمیم‌گیری در رابطه با فعالیت اصناف پرخطر اظهار داشت: نزدیک به ۸ ماه است که تعدادی از واحدهای صنفی به علت کرونا تعطیل شده‌اند چون در زمره مشاغل پرخطر قرار گرفته بودند، همچنین ما امیدوار بودیم که بتوانیم این واحدهای صنفی را بازگشایی کنیم اما متاسفانه با وضعیت موجود امکان‌پذیر نیست. ضمن آنکه با وضعیت پیش آمده و اوج گیری کرونا احتمالا واحدهای صنفی دیگری را نیز تعطیل می‌شوند.

وی افزود: یکی از دلایل اوج گیری مجدد ویروس کرونا رعایت نکردن افراد است که این امر روز به روز بر مشکلات ما دامن می‌زند. همه ما در وهله اول باید از خودمان شروع کنیم که هم سلامتی خود را تضمین کرده و هم کمکی به همنوعان در راستای جلوگیری از گسترش این ویروس انجام داده باشیم. ستاد ملی مقابله با کرونا نمی‌تواند برای هر فردی ماموری را در نظر بگیرد.

نوده فراهانی اضافه کرد: در صورت ادامه روند کنونی، احتمالا ستاد مقابله با کرونا دستور تعطیلی تعداد بیشتری از صنوف را می‌دهد. در زمانی که همه واحدهای صنفی، مدارس و ادارات به صورت یک سوم فعالیت داشتند با بهبود وضعیت از محدودیت‌ها کاسته شد. اما وقتی ادارات و مدارس بازگشایی شدند و اوج‌گیری دوباره بیماری، احتمال آن وجود دارد که دستور العمل‌های اولیه مجددا به مرحله اجرا گذاشته شود و تعداد بیشتری از صنوف را به تعطیلی بکشاند.

رییس اتاق اصناف تهران با اشاره به برگزاری مرتب جلسه با ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: مرتبا جلسه ستاد کارگروه کرونا برگزار می‌شود که در آن بازگشایی برخی از مشاغل مطرح و پذیرفته هم نشد. همچنین این روزها گرانی بر جامعه حاکم شده و در این شرایط قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند که نمی‌توانند مانند گذشته خرید کنند و احتمالا باعث کاهش تعداد مشاغل برخی از صنوف شود.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید