سرآمد اخبار
فرآورده های گوشتی
صنایع غذایی

تقاضا برای خرید فرآورده های گوشتی ۳۰ درصد کاهش یافت

حسن زاده، دبیرانجمن صنفی صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور و با توجه به تاکید رعایت دستورالعمل های ستاد ملی کرونا، تقاضا برای خرید فرآورده های گوشتی(سوسیس، کالباس، همبرگر و ناگت) ۳۰ درصد کاهش یافت.

«جمال حسن زاده» روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: کاهش مصرف سوسیس، کالباس، همبرگر و ناگت در کشور سبب شده است هم اکنون بسیاری از کارخانه های تولید این فرآورده های گوشتی با ۶۵ تا ۷۰ درصد ظرفیت خود کار کنند.

ظرفیت تولید فرآورده های گوشتی سالانه ۷۰۰هزارتن

دبیرانجمن صنفی صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران با اشاره به ظرفیت تولید فرآورده های گوشتی در کشور اظهارداشت: هم اکنون در سطح کشور ۱۳۰ کارخانه های تولید فرآورده های گوشتی وجود دارد که از که ظرفیت سالانه تولید این کارخانجات در کشور حدود ۷۰۰ هزار تن است.

حسن زاده، به میزان تولید فرآورده های گوشتی در کشور اشاره کرد و افزود: به طور متوسط سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن فرآورده های گوشتی در کشور تولید می‌شود که از آن، ۴۵۰ هزار تن به مصرف داخلی می‌رسد.

با شیوع کرونا فعالیت ۲۰ شرکت تولید کننده متوقف شد

دبیرانجمن صنفی صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران با بیان اینکه شیوع ویروس بیماری کرونا در کشور بر مصرف و تولید فرآورده‌های گوشتی تاثیرگذار بود، یادآورشد: با شیوع بیماری کرونا در اسفند سال گذشته و فروردین ماه سال جاری ۲۰ شرکت و کارخانه به دلایل پیش‌ گفته فعالیت خود را تعطیل کردند و یا اینکه به علت کاهش تقاضای مصرف فعالیت برخی از کارخانه ها به حداقل کاهش یافت.

حسن زاده بیان کرد: به مرور و با آغاز فعالیت مراکز پذیرایی، رستوران ها و فست فودها مصرف فرآورده های گوشتی در سطح کشور افزایش یافت، اما به علت رعایت دستورالعمل های صادره برای مقابله با ویروس کرونا، همچنان با ۳۰ درصد کاهش مصرف در بازار مواجه هستیم.

صادرات سالانه ۵۰ هزارتن فرآورده های گوشتی

این عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران یادآورشد: سالانه به طور متوسط ۵۰۰ هزار تن انواع فرآورده های گوشتی در کشور تولید می‌شود که ۴۵۰ هزارتن آن به مصرف داخلی و بیش از ۵۰ هزار تن آن به کشورهای عراق، افغانستان و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

حسن زاده در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر دلایل افزایش قیمت فرآورده های گوشتی به خصوص در ماه‌های اخیر خاطرنشان کرد: افزایش قیمت گوشت قرمز، مرغ، روغن‌نباتی و سایر مواد اولیه وارداتی به کشور از دلایل عمده افزایش قیمت فرآورده های گوشتی (سوسیس، کالباس، همبرگر و ناگت) در کشور بوده است، ضمن اینکه رشد هزینه های تولید قیمت این محصول را افزایش داده است.

اشتغال بکار مستقیم هشت هزارنفر در صنعت

دبیرانجمن صنفی صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران با بیان اینکه هم اکنون ۸۴ عضو فعال عضو این انجمن در کشور اظهارداشت: در حال حاضر بیش از هشت به صورت مستقیم در کارخانجات تولید فرآورده های گوشتی در کشور مشغول کار هستند.

حسن زاده با بیان اینکه برای صیانت از سلامت مردم تولید فرآورده های گوشتی در کشور تحت نظارت مستمر سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان غذا و دارو، اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی قرار دارد، گفت: علاوه بر این حضور مسئول فنی در کارخانه ها و نظارت سازمان دامپزشکی بر گوشت قرمز و سفید مصرفی سبب شده که کارخانجات تولید فرآورده‌های گوشتی طبق استانداردهای تعیین شده محصولات خود را تولید و به بازار عرضه کنند.

دبیرانجمن صنفی صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران با بیان اینکه نظارت‌های موازی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی مشکلات زیادی را برای کارخانجات تولید فرآورده های گوشتی به وجود آورده است، اظهارداشت: نظارت های موازی باعث تحمیل هزینه های بیشتری به تولید کنندگان میشود، لذا جا دارد که دولت با برنامه‌ریزی مناسب نظارت بر تولید فرآورده‌های گوشتی را توسط دستگاه‌های نظارتی تسهیل کند.

مصرف سرانه فرآورده های گوشتی شش کیلوگرم

حسن زاده با اشاره به مصرف سرانه فرآورده های گوشتی سوسیس، کالباس، همبرگر و ناگت در کشور بیان کرد: هم اکنون مصرف سرانه فرآورده‌های گوشتی در کشور به ازای هر نفر به ۶ کیلوگرم رسیده است.

حسن‌زاده بر تولید کیفی فرآورده های گوشتی در سطح کشور تاکید کرد و گفت: شرکت های تولید کننده باید هر روز محصولات تولیدی خود را با رعایت تمام استانداردهای مورد نیاز در بازار عرضه کنند و اگر یک روز این محصولات با کیفیت لازم عرضه نشود، تولیدکنندگان قادر به ادامه فروش مستمر محصولات خود به مردم و مصرف کنندگان نخواهند بود.

حفظ کیفیت تولید هدف اصلی شرکت های تولید کننده

دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده های گوشتی در پایان بر حفظ کیفیت تولید تاکید کرد و افزود: حفظ کیفیت تولید محصولات فرآورده های گوشتی اصلی‌ترین هدف شرکت های تولید کننده است تا بتوانند همچنان در بازار مشتریان خود را حفظ و به تولید خود ادامه دهند.

اخبار مرتبط

افزایش نرخ سوسیس و کالباس تابعی از گوشت و مرغ | جهش ۵۰ درصدی قیمت ادویه های مصرفی در فرآورده های گوشتی

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید