سرآمد اخبار
اصناف
تولید تجارتهمه اخبار

۷۰ درصد صنوف اجازه فعالیت ندارند/ پایان فعالیت صنوف گروه یک؛ساعت۲۰

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه ۷۰ درصد اصناف تهران اجازه فعالیت ندارند، گفت: تمام واحدهای صنفی گروه یک نیز باید راس ساعت ۲۰ تعطیل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق اصناف تهران، قاسم نوده فراهانی با اشاره به آغاز محدودیت‌های جدید مقابله به کرونا از امروز گفت: محدودیت‌ها شامل گروه شغلی یک نظیر نانوایی‌ها، سوپرمارکتها، خواربارفروشی‌ها، تعمیرگاه‌ها و لوازم یدکی فروش‌ها (خانگی و خودرو)، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز بهداشتی و درمانی، داروخانه‌ها وچاپخانه ها نمی‌شود.

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: از امروز، اول آذرماه، تنها ۳۰ درصد از اصناف اجازه فعالیت دارند و ۷۰ درصد آنها تا دو هفته تعطیل هستند.

وی افزود: فعالیت گروه شغلی یک نباید هیچ تداخلی با گروه‌های دو، سه و چهار داشته باشد یعنی هر واحد صنفی مطابق با رسته شغلی در پروانه کسب باید کالا عرضه کند و فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم نمی‌توانند پوشاک یا ظروف به متقاضیان عرضه کنند.

نوده فراهانی تصریح کرد: تمام واحدهای صنفی گروه یک نیز باید رأس ساعت ۲۰ تعطیل شود چراکه رفت و آمد در خیابان از ساعت ۲۱ به بعد ممنوع است و اصناف هم شامل این ممنوعیت هستند.

وی با بیان اینکه تمام بازرسان اتاق اصناف، بهداشت، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان صمت استان تهران و پلیس نظارت بر اماکن عمومی بر نحوه فعالیت اصناف نظارت دارند، بیان کرد: فعالان اصناف متخلف که دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را رعایت نکنند، بار اول تذکر و بار دوم اخطار دریافت می‌کنند و در صورت تکرار، صنف آنها پلمب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید