سرآمد اخبار
رئیس جمهورهمه اخبار

رییس‌جمهوری: بدون سرمایه و با دست خالی نمی‌ شود کاری کرد / باید مساله FATF را نهایی کنیم

رییس‌جمهوری با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در صنعت برق گفت: اگر تولید در بخشی می‌خواهیم، باید سرمایه‌گذاری شود. اگر در بخش کشاورزی یا صنعت، تولید خاصی مدنظر ماست، باید سرمایه‌گذاری شود. سرمایه‌گذاری از اصول اساسی است. بدون سرمایه و با دست خالی نمی‌شود کاری کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، «حسن روحانی» صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: سخنانم را از ابراز تاسف به خاطر مشکلاتی که مردم در این چند روز برای استفاده از برق مواجه شدند، آغاز می‌کنم. بعد تصمیماتی که توسط معاون اول در جلسه دیروز و همچنین امروز در هیات وزیران گرفته شد، را توضیح می‌دهم.

وی ادامه داد: همواره در جامعه بین واقعیت‌هایی که روزانه ما می‌بینیم و آنچه مطلوب ماست، فاصله وجود دارد. همیشه باید تلاش کنیم این فاصله را کم کرده و اگر امکانپذیر است، برداریم. همواره بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب بدون فاصله نخواهد بود.

رییس دولت دوازدهم با بیان اینکه ریشه‌ها و علت‌های این فاصله و مشکل را به خوبی مورد بررسی قرار دهیم، اظهار داشت: ممکن است حادثه‌ای رخ دهد و دستگاه ما دچار معضلی شود. ممکن است حوادثی قابل پیش‌بینی روبه‌رو شویم و برخی غیرقابل پیش‌بینی.

ممکن است کشور با زلزله، سیل، کرونا و جنگ اقتصادی و… روبه‌رو باشیم. مثلا قابل پیش‌بینی نبود که فروردین ۹۸، ۲۵ استان دچار سیل می‌شود. پیش‌بینی این بود که بارش‌ها از حد نرمال بالاتر است.پیش‌بینی‌ها هم خیلی دقیق نیستند و کشورها با مشکلات فراوان مواجه می‌شوند.

روحانی با بیان اینکه در مساله برق ریشه مشکلات را باید لمس کنیم، تصریح کرد: در کشور باید سرمایه‌گذاری شود. اگر تولید در بخشی می‌خواهیم، باید سرمایه‌گذاری شود. اگر در بخش کشاورزی یا صنعت، تولید خاصی مدنظر ماست، باید سرمایه‌گذاری شود. سرمایه‌گذاری از اصول اساسی است. بدون سرمایه و با دست خالی نمی‌شود کاری کرد. می‌شود شعار بدون محتوا.

وی با طرح این سوال که چرا سرمایه به اندازه کافی نمی‌توان در بازار ایران آورد؟ خاطرنشان کرد: این مسئله باید به مردم توضیح داده شود. ۲۰۰، ۳۰۰ میلیارد طرح آماده سرمایه‌گذاری داریم؛ چه در مسئله آب، چه در مسئله برق، چه در مورد تصفیه آب، چه در فولاد، آلومنیوم، پتروشیمی و… طرح‌های زیادی وجود دارد که مورد مطالعه قرار گرفته و جانمایی هم شده‌اند.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه در داخل برخی از مشکلات را می‌شود حل و فصل کرد، ابراز داشت: اگر همه دستگاه‌ها هماهنگ شوند، این کار شدنی است. امیدواریم از ۱۲ مرداد ماه به بعد این هماهنگی و همسویی ایجاد شود، اگرچه عده‌ای از شغل‌شان می‌افتند، چراکه انتقادات عجیب و غریبی می‌کردند ولی از آن تاریخ به بعد همه از یک جناح و تفکر می‌شوند.

روحانی گفت: باید مساله FATF را نهایی کنیم. روابط ما با بانک‌های دنیا تا مساله “اف.ای.تی.اف” حل نشود، امکان پذیر نیست. وقتی که نفت می‌فروشید، ٣٨ درصد پول این نفت به صندوق توسعه تعلق می‌گیرد و آن پول صرف توسعه می‌شود.

حالا که در جنگ اقتصادی پیروز شدیم، باید تحریم را برداریم و “اف.ای.تی.اف” را نهایی کنیم. به نظرم اف.ای.تی.اف دست خودمان است و همین فردا می‌توانیم این مساله را حل کنیم.

اخبار مرتبط

رییس‌جمهوری: توسعه مناطق آزاد کشور را در مسیر تعامل با همسایگان قرار می‌دهد

زینب یزدانی

دیدگاهتان را بنویسید