سرآمد اخبار
بازار-فرش
اخبار داغاقتصادصنعت و معدن

رئیس سازمان صمت تهران: نباید برای فرش تنها قیمت‌گذاری مالی داشته باشیم

سکینه مهرایی

رئیس سازمان صمت تهران با تاکید بر اهمیت فرش برای ایران خاطرنشان کرد که این اهمیت هم از نظر آورده ارزی به کشور و  هم به دلیل معرفی تمدن و فرهنگ ما به جهانیان است در نتیجه باید این کالا گرامی داشته شود و تنها قیمت‌گذاری مالی برای آن نداشته باشیم.

محمود سیجانی با قدردانی از فعالان، پژوهشگران، کارآفرینان طراحان و رنگرزی این حوزه گفت: هنر فرشبافی توام با تجربه، مهارت و دانش است و باعث افتخار استان تهران به ویژه شهرستان ورامین است که با ۹۵درصد صادرات تولید فرش به عنوان صادرکننده مهم این کالا شناخته شده است.

او در نخستین مراسم گرامی‌داشت روز ملی فرش که در موزه ملی فرش برگزار شد، اظهار کرد: هدفمان این بود که مراسمی هرچند کوتاه یا کوچک به منظور تقدیر و تجلیل از زحمتکشان و کارآفرینان این صنعت و هنر ارزشمند برگزار شود.

رئیس سازمان صنعت و معدن وتجارت استان تهران با بیان اینکه روز ملی فرش را تا یک هفته گرامی می‌داریم، خاطرنشان کرد: این صنعت هنر منحصر به فردی است که در آن تجربه و مهارت و دانش نهفته است.

ادامه داد: لازم می‌دانیم که این مراسم را به مناسبت‌های مختلف برگزار و تقدیم به فعالان این عرصه کنیم که شامل کارآفرینان در حوزه طراحی، بافت، تولیدکننده و سرمایه‌گذاران و انجمن تخصصی که همه با هم همبستگی دارند.

سیجانی با بیان اینکه بازار بعد از این مراحل قرار دارد، تاکید کرد: تک تک این حوزه‌ها باید تقویت شود و در جایگاه خود درست عمل کند تا کمکی برای انتهای حلقه که بازار داخلی و بین‌المللی است، باشد.

او با یادآوری اینکه زمانی در صادرات دچار مشکل شدیم، تصریح کرد: مشکلاتی که ناشی از تحریم و کرونا بود، باید به اشکال مختلف و با روابط دیپلماتیک و هنگام بهبودی اوضاع بعد از کرونا حل شود.

رئیس سازمان صمت تهران در پایان خاطرنشان کرد: ما نیز به عنوان سازمان متولی این بخش با خانم رافع، رئیس مرکز ملی فرش ایران به منظور ارتقا و اعتلای این هنر گرانقدر تلاش می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید