سرآمد اخبار
نمایشگاه اگروفود
اخبار داغاقتصادصنعت و معدن

نمایشگاه آگروفود مواج در بیم و امید

سکینه مهرایی

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی موادغذایی ماشین‌آلات و صنایع وابسته با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع غذایی از جمعه ۲۷ الی ۳۰ خرداد در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی آگروفود در حالی آغاز به کار کرد که وقفه‌ای دو سه ساله داشت بعد از  شیوع کووید ۱۹ توجه به اهمیت موادغذایی سالم بیشتر شد اما همزمان با دغدغه‌های سلامت و درمانی غذا با بحران غذا در جهان نیز مواجه هستیم همین امر باعث شد تا بیست و نهمین نمایشگاه آگروفود با اقبال عمومی همراه و طی چهار روز پذیرای بازدید عموم باشد به ویژه که تنوع و تعدد برندهای مطرح در ایران این نوید را می‌دهد که با  شعار سال، تولید و دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی عرصه را برای تحقق آن هموار سازد حضور حداکثری شرکت‌های دانش‌بنیان  نشان‌دهنده ایجاد انگیزه ودلگرمی و خودباوری بین فعالان این حوزه است.

ایران سرزمین چهار فصلی که همه امکانات تولید و اشتغال را  در زمینه‌های مختلف دارد می‌تواند در این  حوزه نبز  پیشرو و صاحب رتبه در  دنیا باشد گرچه بسیاری از صنایع وابسته مواد غذایی  اعم از بخش ماشین‌آلات و تجهیزات و صنایع وابسته مانند بسته‌بندی و مواد جانبی آنعموما ساخت داخل است و تا حد قابل توجهی بی‌نیاز از واردات اما برای پویایی آن به دانش روز دنیا  نیازمند تعامل و داد ستد علمی با همه کشورهای صاحب نام در این حوزه است.

برنامه‌هایی که برای رسیدن به هدف هم فکری و همکاری همه اقشار از کارگران  تا پژوهشگران و اساتید و را می‌طلبد. و نقش منابع انسانی را  پر رنگتر می‌کند.

آن چه که در بخش صنایع کشاورزی و ماشین‌آلات صنایع غذایی دیده می‌شود، خودباوری و انگیزه و رضایتمندی در این دوره است  که البته برای تکمیل رضایت و  کسب نتیجه مطلوب باید نقدها و خواسته‌های آنها نیز دیده شود.

چرا که برای به روز بودن و کسب اطلاعات جدید با دانش روز دنیا نیاز است تا با همه دنیا مراوده داشته باشیم و درها بسوی همگان باز باشد گویا حلقه اخر تولید در تمام صنایع صعب‌العبور و صعب‌الوصول است.

نمایشگاه آگروفود در حالی اخرین روز را سپری کرد که با تمام توانمندی‌های خود در تولید ملی نگاهی همراه با  بیم وامید به عملکرد دولتمردان در آینده نزدیک دارد .

دیدگاهتان را بنویسید