ایلان ماسک همزمان با کوچ دسته جمعی آگهی دهندگان و کاربران از توییتر، مدعی شد شمار کاربران جدیدی که عضو این پلتفرم شبکه اجتماعی شدهاند، به بالاترین رقم همه زمانها رسیده است.
به گزارش ایسنا، ایلان ماسک که مالک و مدیرعامل توییتر است، در توییتی اعلام کرد ثبت نام در توییتر طی هفت روز منتهی به ۱۶ نوامبر، به بیش از دو میلیون در روز رسیده که ۶۶ درصد افزایش در مقایسه با هفته مشابه سال ۲۰۲۱ نشان میدهد.
وی همچنین گفت: زمانی که کاربران در توییتر سپری کردند، به رکورد بالایی رسیده و در هفت روز منتهی به ۱۵ نوامبر، حدود هشت میلیارد دقیقه فعال در روز بود که ۳۰ درصد افزایش در مقایسه با هفته مشابه در سال ۲۰۲۱ داشت.
ماسک که شرکت هوافضایی اسپیس ایکس، استارتاپ نورالینک و شرکت تونل سازی بورلینگ کامپانی را اداره میکند، اعلام کرد خرید توییتر به رویای او برای ایجاد یک اپلیکیشن همه منظوره به نام ایکس سرعت خواهد بخشید.
اپلیکیشن همه جانبه توییتر ۲.۰، قابلیتهایی نظیر پیامهای مستقیم رمزنگاری شده، توییتهای طولانی و امکان پرداخت خواهد داشت.
ایلان ماسک در توییتی که روز یکشنبه ارسال کرده بود، نوشته بود مسیری را برای توییتر میبیند که ظرف ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده، کاربران ماهانه توییتر از مرز یک میلیارد نفر فراتر میروند.
آگهی دهندگان در توییتر از جمله شرکتهای بزرگی مانند جنرال موتورز، موندلز اینترنشنال و فولکس واگن در پی نگرانی از تغییرات این پلتفرم تحت مدیریت جدید، تبلیغاتشان را در توییتر متوقف کردهاند.
ماسک گفت: توییتر با عقبگرد آگهی دهندگان، با افت شدید درآمد روبرو شده و ائتلافی از گروههای کنشگر مدنی که آگهی دهندگان بزرگ را تحت فشار قرار دادند را مسبب این وضعیت دانست.
کنشگران از آگهی دهندگان توییتر خواستند اگر ماسک ممنوعیت حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در توییتر را لغو کرد، بیانیهای درباره حذف تبلیغاتشان صادر کنند.
صدها کارمند توییتر پس از اولتیماتومی که ایلان ماسک به آنها داد و گفت یا باید برای ساعتهای طولانی به شکل فشرده کار کنند یا از شرکت بروند، توییتر را ترک کردهاند.
بر اساس گزارش رویترز، توییتر اوایل نوامبر نیمی از کارمندانش را اخراج کرد و تیمهای مسئول ارتباطات، نظارت بر محتوا، حقوق بشر و اخلاق یادگیری ماشینی و همچنین تیم های بعضی از محصولات و مهندسی پاکسازی شدند.