سرآمد اخبار
ملکی
اخبار شرکت هااقتصاد

دبیر اجرایی سومین کنفرانس بین‌المللی علوم کواترنر هشدار داد: بحران آب و خاک و مخاطرات طبیعی انسان و اکوسیستم را به طور جدی به خطر می‌اندازد

دبیر اجرایی سومین کنفرانس بین‌المللی علوم کواترنر در حاشیه مراسم افتتاحیه این نشست گفت: بی‌شک دنیای امروز در کنار نیاز روزافزون به منابع طبیعی، از انواع مشکلات زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی رنج می‌برد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان زمین‌ شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور،  به گفته دکتر سحر ملکی، با پیشرفت علم و فناوری در دهه‌های اخیر، دستاوردهای چشمگیری در اهداف اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی و زیست‌محیطی در سراسر جهان از جمله کشور ما حاصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: مسائل زیست محیطی مانند بحران آب و خاک و مخاطرات طبیعی انسان و اکوسیستم را به طور جدی به خطر می‌اندازد و خسارات جبران‌ناپذیری به بار می‌آورد و موضوعی است که بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران به آن پرداخته‌اند.

دبیر اجرایی سومین کنفرانس بین‌المللی علوم کواترنر تصریح کرد: مدیریت منابع آب و خشکسالی، افزایش جمعیت و توسعه شهرنشینی، بهره‌برداری بی‌قید و شرط از منابع طبیعی و دستکاری محیط زیست، آلودگی هوا، فرسایش خاک و کاهش تغییرات اقلیمی از مهمترین چالش‌های کشور ما است.

وی افزود: نگاهی اجمالی به حجم چالش‌های فوق اهمیت مطالعات کواترنر و بار سنگینی که بر دوش جامعه علمی است را به ما یادآوری می کند.

ملکی درباره هدف برای این کنفرانس گفت: این نشست با هدف پرداختن به این موضوعات با گرد هم آوردن دانش و علوم روز، تبادل‌نظر و تهیه پروژه‌ها و برنامه‌های مشترک برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که از فروردین ماه سال گذشته همزمان با فراخوان چکیده مقالات، فعالیت دبیران علمی و اجرایی همایش آغاز شد، تصریح کرد: در این مدت تا پایان مهلت چکیده تا پایان آذرماه، حدود صد مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد و مقالات توسط کمیته علمی مورد بررسی دقیق قرار گرفت و شصت مقاله پذیرفته شد.

دبیر اجرایی سومین کنفرانس بین‌المللی علوم کواترنر ادامه داد: در نهایت تصمیم گرفته شد که چهل مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر به صورت آنلاین و حضوری در طول سه روز ارائه شود و اکنون با افتخار پذیرای مهمانان خارجی و داخلی هستیم و برای همه شما دیداری موفق و اقامتی خوش در تهران آرزومندیم.

ملکی در پایان از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و معاونت آن به خاطر حمایت‌های لازم جهت امکان برگزاری این همایش و همچنین اعضا و هیئت مدیره انجمن کواترنر ایران به خاطر تعهد و اعضای دبیرخانه اجرایی همایش تشکر و قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

همزمان با اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایرمعدنی کشور: شناسایی و اکتشاف ذخایر بزرگ فلزی و غیرفلزی در کشور نزدیک است

میلاد جانه

در حمایت از فعالیت های تولیدی کشور؛ ۲ شعبه شورای حل اختلاف ویژه بانک رفاه کارگران افتتاح شد

میلاد جانه

ایجاد انقلاب فولادی در هرمزگان، با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان

میلاد جانه

تهیه نقشه لرزه‌ زمین‌ساخت کشورهای منطقه اکو توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران

میلاد جانه

مدیرعامل فولاد هرمزگان در جلسه شورای معاونین دستاوردهای سه ماه نخست را تشریح کرد؛ شعار ما می‌توانیم به یک فرهنگ سازمانی تبدیل شده است

میلاد جانه

بر اساس رتبه‌بندی معتبر سازمان مدیریت صنعتی ایران؛ بانک رفاه کارگران برترین بانک ایران شد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید