سرآمد اخبار
ترانزیت
اقتصاداقتصاد کلانبازارها و خدمات مالی

رشد ۴۰ درصدی ترانزیت در ۱۰ ماه امسال

معاون وزیر راه و شهرسازی از رشد ۴۰ درصدی ترانزیت در ۱۰ ماه امسال خبر داد و گفت: ترانزیت ریلی نیز یک درصد رشد داشته است.

به گزارش ایبنا، سیدکمال هادیان‌فر اظهار کرد: بر اساس آمار از ابتدای امسال تا پایان دیماه ۱۲ میلیون و ۶۶۱ هزار تن کالا از کشور ترانزیت شده که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل، ۴۰.۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در مدت یادشده ترانزیت کالای نفتی و غیرنفتی به‌ترتیب با عملکرد ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن و ۸ میلیون و ۵۶۱ هزار تن، افزایش ۸۸.۵ و ۲۵.۲ درصدی را نسبت به ۱۰ ماه نخست سال ۱۴۰۱ رقم زده‌است.

وی افزود: از مجموع عملکرد فوق، سهم حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی به‌ترتیب برابر با ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن و یک میلیون و ۲۶۱ هزار تن است که در بخش‌های جاده‌ای و ریلی، به‌ترتیب رشد ۴۶ درصدی و یک درصدی نسبت به‌مدت مشابه سال قبل محقق شده‌است.

وی گفت: طی دیماه امسال با تداوم رشد ترانزیت ماهانه عملکرد یک میلیون و ۶۰۶ هزار و ۱۳۸ تن حاصل شده که بدین ترتیب، رشد نقطه به نقطه ۸۷ درصدی نسبت به دی سال قبل ثبت شده‌است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در این ماه، ترانزیت جاده‌ای کالا‌های نفتی و غیرنفتی به‌ترتیب با عملکرد ۶۱۵ هزار و ۸۱۹ تن و ۸۲۳ هزار و ۳۱۹ تن، افزایش ۳۷۴ درصدی و ۴۲.۱ درصدی را نسبت به دی سال‌گذشته داشته و ترانزیت ریلی مجموع کالا‌های نفتی و غیرنفتی با عملکرد ۱۶۷ هزار تن، رشد ۱۲.۱ درصدی داشته است.

به گفته هادیان‌فر، در دی سال جاری، به‌ترتیب افزایش ۱۹۳ درصدی و ۴۱ درصدی ترانزیت کالا‌های نفتی و غیرنفتی نسبت به میانگین کل عملکرد مشابه ماهانه ۱۲ ماهه سال گذشته و همچنین به‌ترتیب افزایش ۸۵ درصدی و ۲۵ درصدی ترانزیت جاده‌ای و ریلی در این ماه نسبت به میانگین کل عملکرد مشابه ماهانه ۱۲ ماه سال‌گذشته محقق شده‌است.

اخبار مرتبط

آخرین وضعیت تولید و بازار تخم‌مرغ | تخم مرغ شانه ای چند شد؟

میلاد جانه

مالیات جدید در راه‌ است/ امکان اجرای مالیات بر «درآمدهای اتفاقی»

میلاد جانه

تعادل به بازار گوجه فرنگی باز می‌گردد

میلاد جانه

عرضه ۱۲ خودروی وارداتی جدید در سامانه یکپارچه

میلاد جانه

رشد تورم ماهانه کالا به صفر درصد رسید | فرزین: آثار این کاهش در بازار خودرو، مسکن و اقلام محسوس است

میلاد جانه

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۲۵ آذر ۱۴۰۲ /جدول

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید