سرآمد اخبار
رسول شجری
اخبار داغاقتصاداقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالی

رسول شجری: نیازمند امکانات مناسب کار در شهرک صنعتی قرچک هستیم

رییس اتحادیه تولیدکنندگان کفش دست‌دوز تهران گفت: هفتاد درصد کفاشان به شهرک صنعتی قرچک منتقل شده اند اما در این مرحله نیازمند بودجه هستیم.

رسول شجری، رییس اتحادیه تولیدکنندگان کفش دست‌دوز تهران با اشاره به تحولات بوجود آمده در تولید کفش اظهار داشت: مشکلاتی در زمینه اشتغال تولیدکنندگان به وجود آمده بود که همه درگیر آن بودیم و تلاش داریم در این اتحادیه مشکلات برطرف شده و رونق مجددا به این صنف بازگردد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان کفش دست‌دوز تهران گفت: هم‌چنین در زمینه صادرات با کشور عراق مذاکراتی شده و بازار مناسبی برای کفش‌های دست‌دوز ایرانی به وجود آمده است که به زودی کفش های ایرانی را به این کشور صادر خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: فروش ریالی، دلاری و درهمی محصولات ایرانی در این کشور، وابسته به بازار عراق و خواست دو طرفه است، گرچه ریال هم مناسب است و برخلاف تصورها می‌تواند اثرات مثبتی بر روی اقتصاد کشور داشته باشد.

گسترش ارتباطات با بازار عراق

رییس اتحادیه تولیدکنندگان کفش دست‌دوز تهران افزود: با توجه به قیمت تمام شده بازار کفش بسیار مناسب است، بخصوص در زمینه کفش‌های اقتصادی که به عراق صادر می کنیم و باید گفت کفش‌های ایرانی نسبت به کفش های ترک و ایتالیایی کیفیت خوبی هم دارند و بیش از ده سال است که صنعت کفش سازی ما رو به رشد بوده و دستگاه و تکنولوژی به‌روزی هم وارد این صنف شده است و تولید کفش ما با جدیدترین متد روز دنیا پیش می‌رود.

او اضافه کرد: همچنین صنعت‌گران ما در نمایشگاه‌های ترکیه، ایتالیا و چین و در نمایشگاه های دیگر شرکت کرده و محصولات ایرانی را در بازارهای مختلف جهانی معرفی کرده و به فروش می رسانند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان کفش دست‌دوز تهران افزود: استقبال خارجی ها در نمایشگاه کفش از محصولات ایرانی بسیار خوب بود به خصوص در بخش کفش‌های لاکچری، اکونومی و ارزان قیمت که با تولید انبوه هستند.

شجری با بیان اینکه موضوع صادرات بحث جدیدی است که می‌تواند به تولید ما بسیار کمک کند، گفت: این موضوعات به رونق اصناف ما بخصوص در تولید کفش کمک می‌کند.

انتقال واحدهای تولیدی به قرچک

رییس اتحادیه تولیدکنندگان کفش دست‌دوز تهران با بیان اینکه برخی از پاساژها به دلیل خطرات آتش سوزی اعلام کرده بودند که از آغاز سال جدید تولیدکنندگان اجازه فعالیت نخواهند داشت، گفت: اما تولیدکنندگان کماکان به فعالیت خود مشغول هستند و خطر نیز در کمین است و مدیریت تعهد پنج ساله گرفته تا بازار را ترک کنند.

شجری در ادامه اشاره کرد: برای این موضوع باید جابه جایی تولیدی‌ها به شهرک صنعتی قرچک انجام شود که یک پروسه چند جانبه است و دولت، واحدهای تولیدی و اتحادیه ها، اتاق اصناف و مدیران پاساژها در این موضوع حضور داشته و باید با کمک تمام این سازمان‌ها و افراد، این مسئله برطرف شود.

وی تاکید داشت: در سال گذشته معاون رئیس جمهور وقت، مخبر دیداری از بازار داشت رهنمودهایی را توصیه کرد که انجام شد.

ریاست اتحادیه تولیدکنندگان کفش دست‌دوز تهران گفت: شهرک صنعتی قرچک برای انتقال واحدهای تولیدی زمانی را در نظر گرفته و اقداماتی هم در آن انجام شده اما در حال حاضر دچار کمبود بودجه هستیم و کار به اجبار متوقف شده است.

شجری با اینکه حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد ساخت و سازها انجام شده است گفت: اگر بتوانیم شرایط مناسب مالی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم می توانیم هرچه زودتر به این شهرک صنعتی نقل مکان کنیم.

نیازمند امکانات مناسب کار در شهرک صنعتی قرچک هستیم

او گفت: حتما امکانات مناسب کار در این شهرک باید فراهم شود، از آن سو ما نمی‌توانیم از تولیدکننده هزینه این ساخت و ساز و آماده‌سازی را بگیریم زیرا توان پرداخت چند میلیارد تومان را ندارند، پس در نتیجه تا منابع مالی فراهم نشود، تولیدکنندگان نمی‌توانند انتقال پیدا کنند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان کفش دست‌دوز تهران تصریح کرد: باید توجه داشت که اولویت انتقال با واحدهای پر خطر در سطح تهران است و با توجه به اینکه که در مراحل پایانی کار هستیم اما امید داریم تا با تامین بودجه هر چه سریعتر این اتفاق بیفتد.

شجری تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما، موضوع بیمه کارگرانی است که در تولیدی‌های بدون پروانه کار می‌کنند که طبق قانون جدید، سازمان بیمه پرداخت حق بیمه کارفرمایان این واحدها را تقبل نمی‌کند.

او با بیان اینکه تعداد این کارگران زیاد است افزود: ما جلسات گوناگونی با مسئولان مربوطه در بیمه داشتیم تا کمی وضعیت را تعدیل کنیم که با موفقیت‌هایی هم همراه بوده‌است و امید داریم این شرایط سخت که برای تولید به وجود آمده از بین برود.

اخبار مرتبط

جداول بودجه تا آخر اردیبهشت ارسال می‌شود| اجرایی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از خرداد

میلاد جانه

نرخ بلیت اتوبوس اربعین مشخص شد| تهران- مهران ۹۵۰ هزار تومان

میلاد جانه

۴۰ میلیارد دلار تجارت خارجی فقط در سه‌ماه| تراز تجاری کشور به مثبت ۱۱ میلیارد دلار رسید

میلاد جانه

ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

میلاد جانه

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران: قدرت خرید در داخل وجود ندارد، به بازارهای خارجی فکر کنیم

میلاد جانه

پیشتازی هریس در نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکا

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید