سرآمد اخبار
محمدخانی
اخبار شرکت هااقتصاد

از سوی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور انجام می‌گیرد: مطالعات آنالیز و استحصال لیتیوم از شورابه‌های کشور

مدیرکل دفتر کانه‌آرایی و فرآوری موادمعدنی این سازمان با بیان این‌که تولیدکنندگان اصلی لیتیوم در دنیا چین، استرالیا و شیلی هستند؛ گفت: منابع اصلی استحصال لیتیوم ذخایر پگماتیتی و شورابه‌ای است و بزرگ‌ترین ذخایر شورابه‌ای در آمریکای جنوبی (شیلی، آرژانتین و بولیوی) و بزرگ‌ترین ذخایر سنگی لیتیوم در استرالیا و چین قرار دارد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، محسن محمدخانی، با اشاره به این‌که در ایران هنوز ذخیره قابل توجهی از لیتیوم یافت نشده، خاطرنشان کرد: از آنجا که ذخایر شورابه‌ای متعددی در مناطق مختلف کشور ما پراکنده است و وجود لیتیوم در آنها محتمل است، بررسی و مطالعه حضور لیتیوم در آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی، آنالیز را به عنوان یکی از چالش‌های پیش روی اکتشاف لیتیوم در شورابه‌ها عنوان کرد و گفت: آنالیز این عنصر در شورابه‌های نیاز به کالیبراسیون تجهیزات مختص این عنصر و کارشناس حرفه‌ای دارد.

به گفته مدیرکل دفتر کانه‌آرایی و فرآوری موادمعدنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به‌منظور هم‌افزایی و جلوگیری از کارهای تکراری یک شورای سیاست‌گذاری متشکل از دانشگاه‌ها، سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی در وزارت صنعت، معدن و تجارت شکل گرفته است.

محمدخانی، با بیان این‌که سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور نیز هم در این شورای سیاست‌گذاری مشارکت فعال دارد، نصریح کرد: مدیریت کانه‌آرایی و فرآوری با همکاری مدیریت آزمایشگاه‌های این سازمان، مطالعات خود را جهت رفع چالش آنالیز لیتیوم در شورابه‌های کشور آغاز کرده و هم‌اکنون به یافته‌های ارزشمندی رسیده و پس از رفع چالش آنالیز شورابه‌ها برای مطالعات اکتشافی لیتیوم در شورابه‌ها و مطالعات استحصال لیتیوم از آنها برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: هجوم صنایع باتری‌سازی در دنیا به تولید باتری‌های لیتیومی بویژه در صنعت خودرسازی و تولید خودروهای الکتریکی سبب افزایش تقاضا برای کربنات لیتیوم و در نتیجه جهش قیمتی این فرآورده تا نزدیک 80 هزار دلار در یک تن کربنات لیتیوم در سال‌ 2022 شده و افزایش قیمت این ماده سبب افزایش قیمت تمام شده خودروهای الکتریکی و کاهش تقاضا شد و در نتیجه قیمت آن روند نزولی در پیش گرفت و به حدود 15هزار دلار رسید.

اخبار مرتبط

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد: فولاد هرمزگان پیشتاز ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان

میلاد جانه

طرح تسهیلاتی «نسیم آینده» برای طیف متنوع مشتریان بانک آینده

میلاد جانه

پذیرش سهام شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا وابسته به بانک آینده در بازار فرابورس

میلاد جانه

سرپرست و رئیس هیأت مدیره بانک آینده: پس از برگزاری مجمع، مقدمات افزایش سرمایه بانک آینده فراهم می شود

میلاد جانه

نود و سومین شماره خبرنامه داخلی شرکت فولاد هرمزگان منتشر شد

میلاد جانه

افتتاح شعبه جدید بانک آینده در پاکدشت

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید