سرآمد اخبار
مخازن سدها
اجتماعیاخبار داغاقتصادانرژی

فشار گرما روی مخازن سدها | ۵۶ درصد مخازن سدها آب دارد

افزایش دمای هوا، در کنار به چالش کشیدن صنعت برق، به افزایش مصرف آب نیز دامن زده و خروجی سدها را نسبت به ورودی آنها بیشتر کرده است.

سخنگوی صنعت آب اعلام کرد: خروجی آب سدها در سال آبی جاری ۳۲.۶ میلیارد مترمکعب است درحالی‌که خروجی آب در سال گذشته ۳۰.۴۳ میلیارد مترمکعب ثبت شده و این از رشد ۷ درصدی خروجی سدها حکایت دارد.

فیروز قاسم‌زاده با بیان اینکه افزایش مصرف آب با افزایش دماهای حداقل روزانه ارتباط مستقیم دارد، گفت: با افزایش دمای حداقل، ساعات روشن ماندن کولرها افزایش می‌یابد و بعضاً تا ۶۰۰ لیتر بر روز توسط کولرهای خانگی آب مصرف می‌شود که معادل مصرف یک خانواده است.

طبق اظهارات او، سدها در مقایسه با سال آبی گذشته با افزایش ۶ درصدی ورودی آب مواجه هستند؛ اما هم‌زمان به‌واسطه رشد مصرف آب در اثر گرما، میزان خروجی آب نیز ۷ درصد رشد کرده است.

آمارهای ارائه ‌شده از سوی سخنگوی صنعت آب نشان می‌دهد: آب موجود در مخازن سدها از ابتدای سال آبی تا ۱۳ تیرماه به ۲۹.۵۰ میلیارد مترمکعب رسیده است که سال آبی گذشته این عدد نزدیک به ۲۷.۷۹ میلیارد مترمکعب بوده است که رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد همچنین پرشدگی سدهای آبی کشور به ۵۶ درصد می‌رسد.

منبع: روزنامه همشهری

اخبار مرتبط

تتر های ایرانیان مسدود خواهد شد؟

میلاد جانه

قیمت خودرو امروز ۲۵ تیر ۱۴۰۳/ شیب نوسانات بازار کاهش یافت؟

میلاد جانه

قیمت خودرو امروز ۲۴ آبان ۱۴۰۲/ رکود بازار در سایه نمایشگاه خودرو

میلاد جانه

رئیس‌جمهور عراق وارد تهران شد

میلاد جانه

فرشاد مومنی: اراده های مشکوکی، در پی تبدیل اراضی عمومی و دولتی برای زمین خواری هستند

میلاد جانه

تولید قطعات تحریمی هواپیما با آلیاژهای ویژه در کشور

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید