سرآمد اخبار
سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات
اخبار شرکت هااقتصادفناوری اطلاعات و ارتباطات

بررسی چالش‌ها و فرصت‌های هوش مصنوعی در پنل تخصصی یازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات

در پنل تخصصی نقش هوش مصنوعی در ارائه خدمات جدید در صنعت ICT، چالش‌ها و فرصت‌های ناشی از هوشمندسازی فرآیندها و نیاز به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، یازدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی مخابرات با شعار «ارتباطات در عصر هوش مصنوعی» روز چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳، به میزبانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز به کار کرد. این سمپوزیوم با هدف ایجاد بستری برای تبادل دانش و تجربیات میان پژوهشگران، نخبگان، صنعتگران و مدیران دولتی و خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود.

در این سمپوزیوم علاوه بر ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی از طریق سخنرانی های کلیدی، نشست های تخصصی، مقالات و کارگاه های آموزشی، پنلی با موضوع «نقش هوش مصنوعی در ارائه خدمات جدید در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات» برگزار شد. در این پنل، حمید بهروزی قائم مقام مدیرعامل همراه اول، علی اصغر انصاری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، علی حکیم جوادی رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، حسین ریاضی رییس سندیکای صنعت مخابرات ایران و حسن بلوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل به عنوان نقش آفرینان اصلی این صنعت حضور داشتند.

محور اصلی این پنل که با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار شد، نقش فزاینده هوش مصنوعی در ارتباطات سیار و توانایی این فناوری در خودکارسازی وظایف و توسعه شبکه های نسل آینده بود.

بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول در این پنل به بنچمارک های انجام شده در این اپراتور اشاره کرد و توضیح داد: بر این اساس، کاربردهای هوش مصنوعی در سه حوزه «داخل اپراتور» با هدف بهینه سازی فرآیندها، «سرویس‌های جدید» که به مشترکان ارائه می شود و «هوشمندسازی» صنایع تعریف و پیاده سازی شده است.

وی با ارائه مثالی به چالش های موجود در مسیر هوشمندسازی و ارتقای کارایی اشاره کرد و افزود: امیدواریم با همکاری متخصصان این حوزه، بتوانیم این چالش ها را پشت سر بگذاریم.

در این پنل همچنین به موضوعاتی از جمله رقابت بانک ها با اپراتورها در زمینه هوش مصنوعی پرداخته و اشاره شد که ۸۰ درصد بانک‌ها استراتژی های هوش مصنوعی را در دستور کار خود قرار داده‌اند. امروزه چت بات ها به عنوان یکی از ابزارهای رایج در شبکه بانکی جهان برای ارائه خدمات به مشتریان مورد استفاده قرار می گیرند.

از دیگر نکات کلیدی مطرح شده در این پنل می توان به ضرورت توسعه زیرساخت های مبتنی بر نسل های نوین ارتباطی برای ارائه خدماتی نظیر 5G عمومی و خصوصی، آغاز انقلاب صنعتی پنجم با ظهور هوش مصنوعی و دستیابی بازار این فناوری به ارزش ۳.۱ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۲ اشاره کرد.

این سمپوزیوم روز پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ به کار خود پایان می دهد.

اخبار مرتبط

چک الکترونیک از سوی بانک رفاه کارگران عملیاتی شد

میلاد جانه

مشارکت فعال بانک آینده در «ششمین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ، مقوا، فرآورده‌های سلولزی و ماشین‌آلات»

میلاد جانه

“فرارفاه” رفاهی فراتر از انتظار

میلاد جانه

با همکاری سازمان زمین­‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور صورت گرفت: انتخاب سومین میراث زمین‌‏شناختی ایران در دومین دوره گزینش ۱۰۰ سایت برتر جهانی اتحادیه بین‌المللی علوم زمین (IUGS) در بوسان کره‌جنوبی

میلاد جانه

در سال 1402 محقق شد؛ تحقق 100 درصدی تعهدات بانک آینده در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری

میلاد جانه

مدیرعامل بانک رفاه کارگران تصریح کرد؛ حمایت بانک رفاه کارگران از بهینه‌سازی مصرف سوخت در کشور

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید