سرآمد اخبار
سازمان برنامه و بودجه
اخبار داغاقتصاداقتصاد کلانبازارها و خدمات مالی

نرخ ارز ترجیحی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان حذف نمی‌شود

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت: نرخ ارز ترجیحی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان حذف نمی‌شود، اما تعدیل‌هایی در آن صورت می‌گیرد.

قاسمی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری لایحه بودجه گفت: نرخ ارز ۲۸ هزار و۵۰۰ تومانی حذف نمی شود اما تعدیل هایی در آن صورت می گیرد که حداقل شوک قیمت های ارز کاهشی باشد.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه از سیاست حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت گذشته درس های خوبی گرفته ایم و دیگر آن را تکرار نخواهیم کرد گفت: در لایحه بودجه به هیچ عنوان برنامه ای برای حذف دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی نداریم.

وی با بیان اینکه در طول سال و با توجه به آهنگ رشد نقدینگی و سایر متغیرها تعدیل‌هایی بر روی آن انجام خواهد شد گفت: در خصوص تعدیل نرخ ارز کالاهای غیر اساسی در گمرک، تلاش بر این است که نرخ محاسبه ارزش به مرور به قیمت بازار نزدیک شود.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در خصوص تعدیل نرخ ارز کالاهای غیر اساسی در گمرک، تلاش بر این است که نرخ محاسبه ارزش به مرور به قیمت بازار نزدیک شود گفت: با اجرای این اقدام نیاز دولت به کسری بودجه دولت به واسطه افزایش واردات کاهش می یابد‌ در نتیجه وقتی این دو عامل باهم تعامل می‌کند انتظار داریم تا از این محل تورم کاهش پیدا کند.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روالی در خصوص نرخ ارز در حوزه صادرات و واردات وجود دارد مانند مبنای ارزش کالاهای صادرات و وارداتی. اگر به همین ترتیب منفعل اجازه می‌دادیم نرخ ها به همین شکل پیش برود کسری تراز تجاری به نحوی پیش می‌رفت که مجدد جهش ارزی داشته باشیم.

او بیان کرد: یکی از برنامه های دولت طبقه بندی و دیگری کد گذاری ،شناسه گذاری و نظام کدینگ بوده که باعث عملیاتی کردن و شفافیت می شود.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: سقف ارز ترجیحی را برای کالاهای اساسی و دارو ۱۲ میلیارد دلار پیش بینی کرده ایم.

اخبار مرتبط

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد

میلاد جانه

طرح ترافیک جدید تاثیری ندارد/ امیدواریم مازوت سوزانده نشود

میلاد جانه

قیمت جهانی نفت امروز افزایش یافت | برنت ۸۶ دلار و ۴۱ سنت شد

میلاد جانه

کاهش قیمت جهانی طلا

میلاد جانه

مشکل ورود کشتی‌های ایرانی به بنادر روسیه برطرف شد

میلاد جانه

ثبات قیمت‌ خودرو در بازار محصولات داخلی و مونتاژی

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید