سرآمد اخبار
سخنگوی دولت
دولت

سخنگوی دولت: باید ۲۷ میلیارد دلار ارز به کشور بازگردد

سخنگوی دولت گفت: ۲۷ میلیارد دلار ارز از سال ۹۷ به این سو باید به کشور برگشت داده می‌شد که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

سخنگوی دولت ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اهالی رسانه با تاکید بر اینکه کماکان کرونا موضوع اصلی دولت و جامعه است، اظهار داشت: گزارش‌هایی که در کمیته‌ها و جلسات ستاد ملی کرونا مطرح شد اطلاع‌رسانی شده است. در این مدت ما دستاوردهای مهمی همچون افزایش توان علمی و مهارتی، گسترش شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت، ایجاد ساختارهای کلینیک مجازی و اجتماعی شدن نظام سلامت، یادگیری مردم برای زندگی همراه با رعایت مسائل بهداشتی را داشتیم.
سخنگوی دولت عنوان کرد: خوشبختانه شاهد کاهش مرگ و میر به رغم افزایش افراد مراجعه کننده بر اثر بیماریابی فعال بودیم. نگرانی ستاد کرونا از تداوم و روی هم افتادگی این بیماری با آنفولانزا در فصل پاییز پیش روی ماست. بنابراین با این درک که پیش‌بینی برای اتمام بیماری کرونا، فعلاً وجود ندارد افزایش تخت‌ها و زیرساخت‌ها کماکان با سرعت زیاد ادامه دارد و خوشبختانه در حال حاضر هیچ کاهش و کمبودی در این زمینه نداریم.
سخنگوی دولت بیان کرد: از مجموع تخت‌هایی که نیروهای مسلح عزیز ما فراهم کرده بودند اساساً بهره برداری صورت نگرفت و تخت‌های بیمارستانی کافی بود اما ۸ هزار تخت بیمارستانی جدید هم هدف گذاری شده است که امیدواریم بتوانیم تا پایان دولت این‌ها را تکمیل کنیم تا مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
سخنگوی دولت اضافه کرد: عادی انگاری و رعایت نکردن فاصله اجتماعی و حضور در تجمعات غیرضرور عامل اصلی کثرت بیماری در تمام استان‌های درگیر بوده است. درست است که اپیدمی در برخی از استان‌ها دیرتر بوده است و رفتن به اوج دیرتر صورت گرفته است اما تمام شواهد نشان می‌دهد که رعایت نکردن، بی اهمیت شمردن و شاید به نوعی خستگی جامعه از آثار روحی و روانی کرونا و نوعی به هم زدن این پروتکل‌ها و نشان دادنش به خاطر این خستگی روحی، عامل گسترش بوده است.
وی خاطرنشان کرد: دو عامل موفقیت ما در مدیریت کرونا بدون تردید، توانایی نظام سلامت و درمان و همکاری مردم و جامعه با نظام سلامت و درمان بوده است. بنابراین در هر جلسه این بحث مجدد مطرح می‌شود که ما تصمیماتی بگیریم که علاوه بر فرهنگ‌سازی با الزامات برای مراعات کردن همراه باشد.
سخنگوی دولت تصریح کرد: همانطور که اطلاع دارید ماسک اجباری شد، مطالعاتی که در جلسه ستاد کرونا ارائه شد، نشان می‌دهد استفاده از ماسک طرفین ۹۹ درصد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می‌کند. دقت کنید که اگر هر دو طرف از ماسک استفاده کرده باشند امکان درگیر شدن به این ویروس و شیوع آن بسیار پایین است. گزارش دیگری است که متأسفانه مراعات سالمندان نسبت به روزهای گذشته کمتر شده و به توصیه‌ها توجه نشده است و سالمندان امروز بیشتر مورد حمله قرار می‌گیرند.‌
ربیعی افزود: ستاد ملی کرونا برای مشاغل گروه سه و چهار که قبلاً تعریف شد، در شهرهای قرمز مجدد ممنوعیت‌های را اعمال کرده است و در تهران هم براساس پیشنهاد ستاد تهران، در مورد برخی از مشاغل تصمیم گیری خواهد شد. مسئولیت اماکن و محیط‌های عمومی مانند پاساژها با مدیران مجموعه هاست و در صورت تخلف، با نظر بازرسی وزارت بهداشت به مدت یک هفته در ابتدا تعطیل خواهند شد و باید اصلاح کنند. ما برای زمان اتمام کرونا چشم انداز نزدیکی نداریم‌. هیچ دارو و درمان مستقیمی نیز وجود ندارد. راه و کار بزرگ در مقابله با کرونا ماسک و فاصله فیزیکی است.
سخنگوی دولت تاکید کرد: در جلسه امروز ستاد اقتصادی دولت مباحثی در مورد تأمین ارز و پایین آوردن قیمت ارز و فراوان شدن ارز در اختیار دولت مطرح شد. ۲۷ میلیارد دلار ارز از سال ۹۷ به این سو باید به کشور برگشت داده می‌شده که تاکنون این اتفاق نیفتاده است. همینطور که از صادرکنندگانی که ارز حاصل از صادرات را پرداخت کردند تقدیر می‌کنیم افرادی که اقدام نکردند کارت بازرگانی‌شان را پایان تیر ۹۹ ابطال می‌کنیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

سخنگوی دولت؛ امیدواریم احیای برجام تا پایان این دولت انجام شود / هیچ بن‌بستی در مذاکرات وجود ندارد

زینب یزدانی

مسابقات لیگ برتر فوتبال با حضور تماشاگران برگزار می‌شود

میلاد جانه

سخنگوی دولت: روش تامین مالی راه آهن رشت- آستارا در هیات دولت تصویب شد

میلاد جانه

وزیر اقتصاد: ۵۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را تسویه کردیم

میلاد جانه

سخنگوی دولت: مجلس شاکله لایحه بودجه را تغییر داد| بیش از ۴۰۰ همت ناترازی در لایحه بودجه

میلاد جانه

سخنگوی دولت: آمار نگران کننده‌ از افزایش هزینه‌ها در بودجه ۱۴۰۳ شنیدیم

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید