سرآمد اخبار
وزیر اقتصاد
اقتصاد کلان

وزیر اقتصاد: ۸۵ درصد واردات مواد اولیه است

وزیر اقتصاد گفت: حدود ۸۵ درصد واردات مواد اولیه هستند، باید برای رسیدن به جهش تولید واردات و صادرات در گمرکات بدون توقف صورت بگیرد.

وزیر اقتصاد و دارایی در مراسم اختتامیه مسابقه آثار کوتاه رادیویی کار و تولید اظهار کرد: رسانه بازوی قوی حل معضلات تلقی می‌شود و بدترین برداشت می‌تواند انتظار تعریف و تمجید آن‌ها از کارگزاران باشد.
وی افزود: اقتصادی که با رسانه روشنگر و دقیق و شفاف همراه باشد، قطعا موفق خواهد بود.
وزیر اقتصاد بیان کرد: برای جهش تولید نیازمند برنامه ریزی‌های متعدد برای جذب سرمایه گذاری و افزایش نرخ بهره برداری از تولید هستیم. دغدغه ذهنی من روش‌های تامین مالی بنگاه هاست.
وی افزود: از سال ۹۱ گرفتار تحریم‌ها شده ایم، نرخ بهره برداری از ظرفیت تولید حول محور ۵۰ درصد گزارش می‌شود. اما این معما ایجاد می‌شود که جذب سرمایه گذاری باید با افزایش نرخ بهره برداری همراه شود.
دژپسند تاکید کرد: نظام اقتصادی ما به صورت سنتی بانک پایه است و تا سخن از تامین مالی می‌شود سراغ بانک‌ها می‌رویم. بنگاه‌ها فکر می‌کنند تنها را حل تامین نقدینگی بانک‌ها هستند.
او بیان کرد: در همین چند ماهه گذشته سیستم‌هایی را رونمایی کردیم که می‌توان بدون مراجعه حساب بانکی افتتاح کرده و همچنین احراز هویت و تسهیلات گرفت.
وزیر اقتصاد بیان کرد: امروز شما برای تامین مالی ثابت نیاز به مراجعه حضوری ندارید. همچنین بنگاه‌های بزرگ با مراجعه به بازار سرمایه می‌توانند سرمایه در گردش خود را تامین کنند.
این عضو کابینه دولت دوازدهم به تسهیل تامین مالی در بازار سرمایه و تاثیر آن در افزایش نرخ بهره برداری از تولید اشاره کرد و گفت: بازار سرمایه مامنی برای هدایت سرمایه‌های خُرد به تولیدکنندگان است.
وی بیان کرد: تبدیل دارایی‌ها برای حضور در بازار سرمایه باید هوشمندانه باشد. برای مثال خانواده‌ هایی هستند که طلا می فروشند و وارد بورس می‌شوند که من توصیه می‌کنم این کار انجام نگیرد و با سرمایه خُردتر وارد این بازار شوند.
این مقام مسئول بیان کرد: تمام بازار‌های دنیا بورس با ریسک همراه هستند.
وزیر اقتصاد تاکید کرد: برخی از اقتصاد مقاومتی برداشت غلطی می‌کنند و آن را اقتصاد بسته می‌خوانند در حالی رهبری به تاکید این موضوع را یادآور شدند که باید با دنیای پیرامون خود ارتباط داشته باشیم.
او با اشاره به افزایش صادرات غیر نفتی بیان کرد: به قدری باید در کشف محصولات صادرات غیرنفتی کوشا باشیم که ترسی از نبود صادرات نفت نباشد.

برای رسیدن به این نقطه باید از تکنولوژی‌های نوین دنیا بهره‌مند شویم و مسیر را روان کنیم.
وزیر اقتصاد گفت: حدود ۸۵ درصد واردات مواد اولیه هستند، باید برای رسیدن به جهش تولید واردات و صادرات در گمرکات بدون توقف صورت بگیرد.
وزیر اقتصاد ادامه داد: همانقدر که تولید مهم است باید ذره بین هایمان به قدری قوی باشد که محفلی برای قاچاق ایجاد نکنیم. نظارت‌های پیشینی به نظارت‌های پسینی تبدیل شده و گمرک در این امر پیشرو است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

وزیر اقتصاد: چشم انداز بازار سرمایه امید بخش است | دستور رئیس جمهور برای حمایت از صنایع بورسی

میلاد جانه

خاندوزی در راه مجلس؛ پرونده بورس بالا گرفت

سرآمد اخبار

خاندوزی مطرح کرد: کنترل التهاب بازار ارز در ۶ماه نخست امسال

میلاد جانه

وزیر اقتصاد: متقاضیان وام‌های ازدواج و فرزندآوری تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شوند

میلاد جانه

وزیر اقتصاد: موج خبری کاذب درباره مالیات طلافروشان صحت ندارد

وزیر اقتصاد: کاهش رسوب کالاهای تجاری کشور به ۱۵ درصد رسید

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید