سرآمد اخبار
وزیر اقتصاد
اقتصاد کلان

وزیر اقتصاد: فعالان بازار سرمایه هیجانی رفتار نکنند

وزیر اقتصاد گفت: دولت قائل به این است که بازار سرمایه باید مورد توجه باشد و تقویت شود.

فرهاد دژپسند پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ذات بازار سرمایه ریسکی است یعنی دارای یک روند ثابت و تضمین شده نیست، وقتی کسی می‌خواهد در بازار سرمایه فعالیت کند باید این نکات را در نظر داشته باشد.

دژپسند افزود: بازار سرمایه به گونه‌ای است که سهام برخی شرکت‌ها نوسان دارد. مثلاً در دوره تشکیل مجامع ترتیباتی حاکم است که ممکن است بر سهام شرکت‌ها اثر بگذارد. تحولات بین‌المللی و تحولات بازارها و متغیرهای جایگزین می‌تواند به بازار سرمایه اثرگذار باشد.

وزیر اقتصاد، گفت: پاسخ این سوال که آنهایی که به بازار سرمایه ورود کرده‌اند بمانند یا بروند، کلی نیست. کسانی که وارد بازار سرمایه شده‌اند باید دقیقاً محاسبه کنند و وقتی سهام شرکتی که طبق اقتضائات و محاسبات نباید کاهش پیدا می‌کرده است، باید با صبر برخورد کنند، از طرفی اگر سهام شرکتی که طبق محاسبات نباید افزایش می‌یافته و اصلاح شده، باید اصلاح آن را بپذیرند. بنابراین این نوسانات بستگی به شرکت، صورت‌های مالی آن و روند تحولات بین المللی آن صنعت دارد.

وی ادامه داد: دولت قائل به این است که بازار سرمایه باید مورد توجه باشد و تقویت شود.

دژپسند در پاسخ به این سوال که چرا سهام عدالت به سبد سهام سهامداران نمی‌آید تا خودشان بتوانند در مورد آن تصمیم بگیرند؟، گفت: این کار توسط کارگزاری‌ها انجام می‌شود اما اگر هرکسی نسبت به سهام عدالت اعتراضی دارد طبق سامانه‌هایی که اعلام کردیم که دادیم شکایت کنند و تاکنون برخوردهایی انجام گرفته است و مشکلات اصلاح شده است. سهام عدالت سهام شرکت‌های بسیار خوبی است. تقاضای من از سهامداران سهام عدالت این است که گرفتار هیجانات بازار نشوند، چراکه سهام عدالت ارزنده است.

وزیر اقتصاد در واکنش به فضاسازی رسانه‌های فارسی زبان در خصوص توصیه به مردم برای خروج از بورس، گفت: قرار نیست سرنوشت ما را آنها تعیین کنند، فعالان بازار سرمایه در کشور قدرت تحلیل دارند. امروز دوره‌های آموزشی زیادی برای بازار سرمایه برگزار می‌شود. از طرفی با صداوسیما وارد مذاکره شدیم که یک شبکه خاصی را تعیین کنیم که چند ساعت در روز بتوانیم آموزش‌ها در این خصوص ارائه دهیم. سازمان بورس در این ارتباط جلساتی با صداوسیما داشته است.

وی ادامه داد: تمام فعالان بازار سرمایه که تازه وارد بازار شده‌اند حتماً مشاوره بگیرند و به حرف‌های شبکه‌های دیگر اتکا نکنند.

اخبار مرتبط

وزیر اقتصاد: مستندات فرارهای مالیاتی به دادستانی تهران اعلام می شود

میلاد جانه

خاندوزی: اصلاح ساختار و کاهش ناترازی مهم‌ترین اولویت وزارت اقتصاد است

میلاد جانه

وزیر اقتصاد: تمرکزمان کنترل نوسانات بازار ارز است

میلاد جانه

سود سهام عدالت پس از تکمیل صورت‌های مالی واریز می‌شود

میلاد جانه

وزیر اقتصاد: صف دریافت وام ازدواج تا پایان شهریور جمع می‌شود

میلاد جانه

خاندوزی مطرح کرد: کنترل التهاب بازار ارز در ۶ماه نخست امسال

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید