سرآمد اخبار
روحانی
رئیس جمهور

روحانی: تاریخ، فداکاری پزشکان را در تراز جانبازی‌های رزمندگان قرار می‌دهد

روحانی گفت: ایمان دارم که حافظه تاریخی ملت، فداکاری‌های پزشکانی که شجاعانه به میدان آمدند را در تراز جانبازی‌های رزمندگان وطن قرار خواهد داد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در پیامی با تبریک روز پزشک (زادروز حکیم ابوعلی سینا) به همه پزشکان کشور، گفت: روز پزشک امسال، فرصتی برای تکریم از قهرمانانی است که جانانه از حریم سلامت مردم عزیز این سرزمین، پاسداری کردند؛ آنان‌که برای «نجات» هم‌نوعان از «جان» گذشتند و شجاعانه میانه میدان ایستادند.

متن پیام روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بی‌گمان روز پزشک امسال، برای جامعه ایرانی متفاوت از سال‌های پیشین است و آئین ارج نهادن به خدمات پزشکان نیز امسال رنگی دیگر دارد و بهانه‌هایی افزون‌تر. در این بحران عالم‌گیر، ایران و فراتر، تمام جهان به پاس ایثار و جانفشانی پزشکان، تمام‌قد ایستاده است. اینک بیش از هر زمان دیگری به یاد می‌آوریم که برخی مشاغل فراتر از انتخاب یک حرفه، دشواریِ پذیرش مسؤولیت است و پذیرش مسؤولیت، تصویر روشنی از دیگرخواهی و سبکی از شجاعانه زیستن است.

روز پزشک امسال، فرصتی برای تکریم از قهرمانانی است که جانانه از حریم سلامت مردم عزیز این سرزمین، پاسداری کردند؛ آنان‌که برای «نجات» هم‌نوعان از «جان» گذشتند و شجاعانه میانه میدان ایستادند. به‌عنوان رئیس‌جمهور و به نمایندگی از ملتی قدرشناس، در برابر مسؤولیت‌پذیری، فداکاری و دلاوری پزشکان و تمام ارکان «نظام سربلند سلامت ایران»، سر فرود می‌آورم و ایمان دارم که حافظه تاریخی ملت، این فداکاری‌ها را در تراز جانبازی‌های رزمندگان وطن قرار خواهد داد. اگر در روزگار دفاع مقدس، پزشکان شانه به شانه مجاهدان «خط مقدم» بودند این بار خود حماسه‌سازان «صف اول» شدند. ایران تا همیشه به فرزندانی این‌چنین خواهد بالید که تاریخ‌ساز بوده‌اید و گره‌گشا.

به خانواده‌های پزشکان و کادر درمان که روزها را بدون عزیزانشان، با نگرانی و دلهره تحمل کردند ادای احترام می‌کنم و صمیمانه امیدوارم که در روزهای سلامت ایران، در روزهای آرامش و آن زمان که دوباره زندگی به تمامی جریان یابد، دوری‌ها جبران شود که ما وامدار ایثار آنان نیز هستیم.

اخبار مرتبط

تلاش دولت این است که اقشار کم برخوردار در تکانه های اقتصادی آسیب جدی نبینند

زینب یزدانی

رئیس جمهور: تا امروز از هیچ خبرنگار و رسانه‌ای شکایت نکردم

میلاد جانه

روحانی: رشد شاخص‌های بورس باید طبق پایه‌های علمی دقیق باشد

زینب یزدانی

رییس جمهوری: باید سبک زندگی برای مقابله با کرونا عوض شود/ هفته جاری، هفته سختی است

زینب یزدانی

روحانی: می‌توانیم به کشورهای شرقی گاز صادر کنیم

زینب یزدانی

رئیس جمهور در گفت و گو با امیر قطر: ظرفیت‌های خوبی برای گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی داریم

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید