سرآمد اخبار
حسن روحانی
رئیس جمهورهمه اخبار

حسن روحانی: کشور به آینده جوانان توجه دارد/خانواده‌ها تسلیم شبهه افکنی‌ها نشوند

حسن روحانی با تاکید بر این که کشور به مساله آینده جوانان توجه دارد، گفت: از خانواده‌ها می‌خواهم در برابر شبهه‌افکنی‌ها تسلیم نشوند و کاملا هوشیار باشند و بدانند هم وزارت بهداشت و درمان و هم وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی همه توان خود را به کار گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: از همه معلمین سراسر کشور و اساتید، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی به دلیل این که موفق شدند درب مدارس و درب دانشگاه‌ها را به روی دانش آموزان و دانشجویان باز بگذارند تشکر می‌کنم. برای ما خیلی مهم بود که در شرایط کرونا بتوانیم همه ابزار و امکانات لازم را در اختیار بگیریم، پروتکل‌ها مورد مراعات قرار بگیرد و نوجوانان و جوانان از فرصت یادگیری و علم و دانش استفاده کنند.
رییس جمهوری گفت: همه تلاش ما این است که همزمان با مقابله با کرونا بتوانیم بقیه کارهای لازمی که برای زندگی و آینده مردم مورد نیاز است آنها را هم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی اجرایی و عملیاتی کنیم.
وی اضافه کرد: جمعیت قابل ملاحظه‌ای به تحصیل علم می پردازند. بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز داریم از طرف دیگر دانشگاه‌ها، فرصت‌های تحصیلی تکمیلی و حوزه علمیه در کنار هم یک جمعیت بیست میلیونی را تشکیل می‌دهند.
رییس جمهور ادامه داد: آنهایی که می‌گویند درس، علم و دانش مهم نیست بحث زندگی بیست میلیون نفری است که خودشان را آماده کردند یاد بگیرند، بیاموزند و صاحب مهارت شوند و بتوانند آینده خود را بسازند. یعنی بگوییم این جوانان نسبت به آینده خود هیچ اطمینانی نداشته باشند، هراس داشته باشند، درس نخوانند و بیکار در خانه و خیابان باشند. آثار سویی که در روحیه جوانان ایجاد می کند بسیار خطرناک است بنابراین خیلی مهم است که درب دانشگاه و مدرسه را باز بگذاریم اما در عین حال منحصر هم نکنیم که صرفا از طریق حضور باشد، اگر فردی مشکلی دارد بتوانیم از طریق فضای مجازی و صدا و سیما آموزش‌های لازم را در اختیار آنها قرار دهیم.
حسن روحانی گفت: من از خانواده‌ها می‌خواهم در برابر شبهه‌افکنی‌ها تسلیم نشوند و کاملا هوشیار باشند و بدانند هم وزارت بهداشت و درمان و هم وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی همه توان خود را به کار گرفته‌اند تا جوانان و نوجوانان ما بتوانند در یک محیط سالمی درس خود را ادامه دهند.
روحانی یادآور شد: آموزش یک بعد مهم است اما یک بعد مهم دیگر که گاهی از خود آموزش هم مهمتر است بعد پرورشی است یعنی دانش آموز باید سر کلاس بیاید و با استاد مواجه شود. شاید بسیاری از علم‌ها و دانش‌ها را از طریق دیگر آموخت اما درس استاد چیز دیگری است. پای درس استاد نشستن و زانو زدن در برابر استاد مفهم دیگری دارد و فضای دیگری ایجاد می‌کند بنابراین باید هم به آموزش و هم به پرورش و هم به جسم و هم به جان توجه کنیم.
رییس دولت تدبیر و امید یادآورشد: امروز آموزش ما یک آموزش ترکیبی است و حضور دانش آموزان در بسیاری از مدارس به صورت شیفتی است اما در عین حال این راه برای جوانان باز شد. کاری که آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در هفته گذشته انجام دادند فضایی را به روی جوانان باز کردند و روحیه و نشاطی را ایجاد کردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

حسن روحانی: شوک ایجاد شده در بازار ارز موقت و گذرا است

زینب یزدانی

رئیس جمهور: صادرکنندگان نباید با مشکل بروکراسی مواجه باشند

میلاد جانه

رییس جمهوری: باید سبک زندگی برای مقابله با کرونا عوض شود/ هفته جاری، هفته سختی است

زینب یزدانی

رییس جمهور تاکید کرد؛ ضرورت استفاده از منابع ارزی برای تسریع واکسیناسیون عمومی

زینب یزدانی

روحانی: با ماسک زدن از کادر درمان تشکر کنیم/ مقررات کرونایی در تهران شدیدتر اجرا می شود

زینب یزدانی

روحانی: اجازه نمی‌دهیم چرخه تولید و تجارت کشور گرفتار بروکراسی و مشکلات شود

زینب یزدانی

دیدگاهتان را بنویسید