سرآمد اخبار
کرونا
بهداشت

رکورد جانباختگان روزانه کرونا در ایران به ۴۴۰ نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۶۲۸ هزار و ۷۸۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۴۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز (۱۲ آبان ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۲۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۲۳ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۲۸ هزار و ۷۸۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۴۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید.

لاری افزود: خوشبختانه تاکنون ۴۹۱ هزار و ۲۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۳۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون پنج میلیون و هزار و ۴۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

وضعیت کرونا در خراسان جنوبی

سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی اظهار کرد: پس از گذر خیز بیماری در تیر ماه امسال، از ابتدای مهر ماه نمودار موارد ابتلا و بستری به کرونا در این استان روند صعودی گرفته و این روند افزایشی با شیب بسیار تندی در حال امتداد است.

وی ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های بیرجند، درمیان، سرایان، طبس، فردوس، قائنات و نهبندان در این استان در وضعیت قرمز و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت هشدار با خطر بالا قرار دارند.

لاری بیان کرد: شهرستان‌های بیرجند، طبس و قائنات در فهرست ۴۶ شهرستان جدیدی هستند که از روز چهارشنبه هفته جاری به مدت ۱۰ روز مشمول ممنوعیت فعالیت‌های گروه‌های شغلی دو و سه و چهار خواهند بود. بنابراین لزوم نظارت دقیق بر اجرای صحیح محدودیت‌های مصوب در این شهرستان‌ها توسط مسئولان استانی لازم و ضروری است.

معاون وزیر بهداشت گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خراسان جنوبی ۴۸ درصد گزارش شده است.

لاری اظهار کرد: در هفته گذشته بروز هفتگی موارد مثبت بستری در استان خراسان جنوبی حدود ۳۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است. همچنین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در هفته گذشته در این استان، حدود ۵۲ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت است که میزان بروز هر دو شاخص با اختلاف بالاتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و ترددهای فراوان بین مناطق شهری و روستایی در استان خراسان جنوبی از مشکلات جدی مدیریت اپیدمی در این استان گزارش شده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر تعداد ۲۸۶ بیمار قطعی مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان بستری هستند که ۳۹ نفر به علت شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی حضور دارند.

نیازمند افزایش حساسیت عمومی هستیم

لاری بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند افزایش حساسیت عمومی نسبت به عمل به توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از رفتارهای اجتماعی خطر آفرین هستیم و امیدواریم با همکاری در رعایت اصول بهداشتی و همچنین توسعه و تعمیق همکاری‌های بین دستگاهی شاهد توقف شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ در کشور باشیم.

اخبار مرتبط

حسن روحانی: پایان مشخصی برای «کرونا» نداریم

زینب یزدانی

آخرین آمار کرونا در ایران؛5مرداد 1401

زینب یزدانی

آخرین آمار کرونا در ایران؛10 مرداد

زینب یزدانی

سرماخوردگی تابستانی همان کرونا است

میلاد جانه

کرونا جان ۴۵۸ نفر دیگر را در ایران گرفت

زینب یزدانی

با فوت ۴۳۴ بیمار دیگر، شمار جانباختگان کرونا از ۳۵ هزار نفر گذشت

زینب یزدانی

دیدگاهتان را بنویسید