سرآمد اخبار
کرونا
همه اخبار

کرونا جان ۴۵۸ نفر دیگر را در ایران گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۶۹۲ هزار و ۹۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۹ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۴۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۵۷۴ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۹۲ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۵۲۵ هزار و ۶۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۵۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون پنج میلیون و ۲۶۳ هزار و ۱۷۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

وضعیت کرونا در استان ایلام

سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت کرونا در استان ایلام اظهار کرد: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه به علت کرونا در استان ایلام در حال حاضر روند افزایشی دارد و این روند صعودی با شیب تند و نگران کننده‌ای در حال امتداد است.

وی ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های بدره، سیروان و ملکشاهی در این استان در وضعیت هشدار بیماری یعنی پرخطر و شهرستان‌های آبدانان، دره شهر، دهلران و مهران در وضعیت قرمز بیماری یعنی خیلی پرخطر قرار دارند.

لاری افزود: همچنین شهرستان‌های ایلام، ایوان و چرداول در استان ایلام در وضعیت سیاه یعنی فوق پرخطر قرار دارند که ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه‌های دو و سه و چهار در این شهرستان‌ها در حال اعمال است. لزوم نظارت دقیق‌تر بر اعمال صحیح محدودیت‌های مصوب در شهرستان‌های یاد شده امری لازم و ضروری محسوب می‌شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: متاسفانه ۳۰ درصد موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در استان ایلام مربوط به یک ماه و نیم گذشته است. در هفته گذشته بروز هفتگی موارد بستری مثبت در این استان حدود ۵۳.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و همچنین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا حدود ۷۰ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده که میزان بروز در هر دو شاخص یاد شده با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.

میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی

لاری بیان کرد: میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان ایلام و همچنین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی حدود ۶۵ درصد گزارش شده که کمترین میزان مربوط به شهرستان‌های ایلام و آبدانان بوده و متاسفانه شهر ایلام با داشتن نزدیک به یک سوم جمعیت استان، کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارد.

وی افزود: برگزاری مراسم ختم و عروسی و مهمانی‌های خانوادگی از مشکلات جدی مدیریت اپیدمی بیماری کووید ۱۹ در استان ایلام است که متاسفانه منتج به افزایش ابتلاهای درون خانوادگی در این استان شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: به همت همکاران ما در استان ایلام در نیمه اول آبان شاهد افزایش دو برابری نمونه گیری از موارد مشکوک، نسبت به مدت مشابه ماه گذشته در این استان بودیم که این امر نیازمند تداوم و تقویت بیشتری است. امیدواریم با افزایش حساسیت عمومی در عمل به توصیه‌های بهداشتی و تداوم همکاری‌های بین دستگاهی، شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

اخبار مرتبط

کرونا جان ۴۵۹ نفر دیگر را در ایران گرفت

زینب یزدانی

کرونا باز هم اوج می‌گیرد

میلاد جانه

شناسایی ۱۳۲۳ بیمار جدید کرونایی/ ۷۲ نفر دیگر فوت شدند

میلاد جانه

وزیر بهداشت: در مقابله با کرونا از هیچ کشوری عقب نمی‌افتیم

زینب یزدانی

با فوت ۴۳۴ بیمار دیگر، شمار جانباختگان کرونا از ۳۵ هزار نفر گذشت

زینب یزدانی

قرنطینه خانگی مبتلایان به واریانت جدید کرونا به مدت پنج روز

زینب یزدانی

دیدگاهتان را بنویسید