سرآمد اخبار
بنادر کشور
تولید تجارت

تجارت ۸.۹ میلیارد دلاری ایران با اروپا در هفت ماه ابتدای سال

لطیفی گفت: تجارت خارجی کشورمان با اروپا در طی ۷ ماه ابتدای سال بالغ بر ۱۵ میلیون و ۹۱۰ هزارو ۸۱۶ تن وبرابر با ۸ میلیارد و ۸۰۷ میلیون و ۸۷۹ هزارو ۸۴۱ دلار بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گمرک ایران،سید روح اله لطیفی، سخنگو ودبیر شورای اطلاع رسانی گمرک در تشریح آخرین وضعیت تجارت کشورمان با اروپا گفت: طی ۷ ماهه اول سال سطح تجارت خارجی ایران با کشور‌های اروپایی به ۱۵ میلیون و ۹۱۰ هزارو ۸۱۶ تن برابر با ۸ میلیارد ۸۰۷ میلیون و ۸۷۹ هزارو ۸۴۱ دلار رسیده است.

لطیفی خاطر نشان کرد: حجم صادرات کشورمان به اروپا در این بازه زمانی بالغ بر ۵ میلیون و ۶۰۵ هزارو ۸۹۱ تن بوده است که از حیث ارزش این میزان صادرات کالا‌های ایرانی برابر با ۲ میلیارد و ۶۶ میلیون و ۸۴۰ هزارو ۵۳۸ دلار بوده است. ضمن آنکه در میان کشور‌های اروپایی اصلی‌ترین مقاصد صادراتی، کشور ترکیه با یک میلیارد و ۴۸۹ میلیون و ۳۷۲ هزارو ۴۰۸ دلار و پس از آن کشور‌های روسیه، آلمان وایتالیا قراردارند. همچنین کمترین میزان صادرات به کشور اسکاتلند با ۱۳ هزارو ۹۵۲ دلار بوده است.

وی افزود: کشورمان به ۳۷ کشور اروپایی از قبیل اتریش، آلمان، بوسنی وهرزگویین، بلژیک، سوئیس، دانمارک، فرانسه، اسپانیا، انگلستان، ایتالیا، هلند، سوئد، اسلواکی، نروژ و… صادرات داشته است.

لطیفی در خصوص وضعیت واردات کشورمان از اروپا نیز گفت: کشورمان در این بازه زمانی از ۴۴ کشور اروپایی واردات داشته است که حجم این واردات بالغ بر ۱۰ میلیون و ۳۰۴ هزارو ۹۲۵ تن کالا وبرابر با ۶ میلیارد و ۷۴۱ میلیون و ۳۹ هزارو ۳۰۳ دلار بوده است که بیشترین واردات از ترکیه با ۲ میلیارد و ۲۳۴ میلیون و ۶۷۰ هزارو ۶۴۰ دلار وپس از ترکیه از کشور‌های آلمان، روسیه وانگلستان بوده است.

وی افزود: کشورمان در مجموع از ۴۴ کشور اروپایی نظیر انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، چک، سوئیس، سوئد، اتریش، بلژیک، دانمارک، اسپانیا، ایرلند، کرواسی، هلند، پرتقال، لهستان، اوکراین، روسیه و … واردات انجام داده است.

اخبار مرتبط

سرپرست گمرک ایران: تجارت خارجی کشور از مرز ۷۲ میلیارد دلار گذشت

میلاد جانه

رییس پژوهش‌های بازرگانی تشریح کرد؛ عملکرد تجارت خارجی ایران در دهه ۹۰

زینب یزدانی

سخنگوی گمرک ایران خبر داد؛ تجارت ۷ میلیارد دلاری در اردیبهشت ماه

زینب یزدانی

روسیه شریک دهم تجارت ایران

میلاد جانه

اطلاعیه بانک مرکزی درباره تامین ارز تجارت خارجی

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید