سرآمد اخبار
بازار سرمایههمه اخبار

شاخص بورس ۲ هزار واحد افت کرد

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۵میلیارد و ۸۸۹میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵هزار و ۴۰میلیارد تومان در بیش از ۸۷۵هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۲ هزار و ۳۱۹واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۴۳هزار و ۷۹۲واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان و پالایش تهران شد و در مقابل شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت تبریز و پتروشیمی پارس با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۵۹۷واحد، کل (هم‌وزن) ۷۰۹واحد، قیمت (هم‌وزن) ۴۵۴واحد، آزاد شناور ۴۹۲۷واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۱۵۰۴ و ۵۳۴۹ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۱۳۶میلیون ورقه به‌ارزش ۲هزار و ۳میلیارد تومان در ۶۰۹هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸هزار و ۱۱۶واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی مارون، صنعتی مینو و پتروشیمی تندگویان شد و در مقابل شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، پلیمر آریا ساسول و بیمه کوثر بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

اخبار مرتبط

بورس باز هم درجا زد | کاهش هزار و ۲۹۳ واحدی شاخص کل

میلاد جانه

شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته افت کرد

زینب یزدانی

تغییر مسیر بورس /شاخص کل ۱۶ هزار واحد رشد کرد

میلاد جانه

سقوط ۲۶ هزار واحدی شاخص کل بورس

میلاد جانه

افت ۳۱ هزار واحدی شاخص بورس در ۶ خرداد

زینب یزدانی

پیش بینی بورس دوشنبه /انعکاس اختلافات بر سر عرضه بورسی خودرو در بازار سهام

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید