سرآمد اخبار
تولید تجارتهمه اخبار

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: ۳۱ تیرماه، آخرین مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرات سال‌ ۹۸

حمید زادبوم اظهار داشت: صادرکنندگان سال ۱۳۹۸ فارغ از مدت چهارماهه ایفای تعهدات ارزی ۲۸ ماه و صادرکنندگان سال ۹۹، نیز به مدت ۱۸ ماه فرصت ایفای تعهدات ارزی داشتند.

به گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران، وی افزود: انعطاف در روش‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات و آزادی عمل صادرکنندگان در ایفای تعهدات ارزی خود، موجبات تسریع در ایفای تعهدات ارزی را فراهم کرده است.

رییس کمیته اقدام ارزی تصریح کرد: صادرکنندگان سال ۹۷ نیز تا پایان تیرماه سال جاری فرصت دارند نسبت به مراجعه به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی و تشکیل پرونده در خصوص احراز ارز حاصل از صادرات اقدام کرده تا پس از بررسی در کمیته ذیل بند ۲ بخش الف بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سال‌های ۱۴۰۰-۱۳۹۷ در خصوص چگونگی ایفای تعهدات ارزی این گروه از صادرکنندگان تصمیم‌گیری شود.

زادبوم تاکید کرد: صادرکنندگانی که در موعد مقرر نسبت به ایفای کامل تعهدات ارزی خود اقدام نکنند، مشمول محدودیت‌های مندرج در بسته سیاستی خواهند شد.

به گزارش ایرنا، پیش از این اعلام شده بود که ۳۶۳ صادرکننده ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو از تعهدات ارزی خود را به چرخه اقتصادی کشور بازنگردانند.

اخبار مرتبط

۴.۸میلیارد دلار در سامانه نیما عرضه شد / معامله ١.٣میلیارد دلار

زینب یزدانی

مهلت رفع تعهد ارزی صادرات سال ۱۴۰۱ تا پایان شهریورماه تمدید شد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید