سرآمد اخبار
بازار سرمایههمه اخبار

در پایان معاملات امروز؛ بورس قرمزپوش شد/ سقوط ۴۹ هزار واحدی شاخص کل

به گزارش ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه هشتم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۲۳۳۵ واحدی معادل ۳.۱۴ درصد به رقم ۳۸۰ هزار و ۴۸۶ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۳۱۴۱ واحدی، عدد ۴۵۴ هزار و ۳۶۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۸۲۹۲  واحدی به رقم ۲۸۶ هزار و ۷۰۹ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۳۱۹۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۷۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۸۹۱۷ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۵۹  هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۹۱۰۲۲ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۳۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

در پایان معاملات امروز؛ بورس قرمزپوش شد/ سقوط 49 هزار واحدی شاخص کل

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، کگل، شستا و کچاد با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نمادهای معاملاتی شبندر، میدکو و شسپا، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۲ میلیارد و ۸۶۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۹۷۱ هزار و ۸۴۴ نوبت معامله و به ارزش ۱۱۱ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شبندر(پالایش نفت بندرعباس) با ۵۲.۵۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای غگرجی، کحافظ، شسپا و کرازی بود.

همچنین نماد معاملاتی سکرد(سیمان کردستان ) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وتوکا، وتوصا، قثابت و فاما قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

افزایش بیش از ۱۰۰ واحدی شاخص کل بورس

میلاد جانه

تداوم روند مثبت بورس با شکست مقاومت مهم شاخص کل

میلاد جانه

در آغاز معاملات بازار سرمایه؛ اُفت ۵ هزار و ۴۴۴ واحدی شاخص کل بورس

میلاد جانه

تزریق نقدینگی ۱۳۸ میلیارد تومانی افراد حقیقی به بازار سهام

میلاد جانه

در آغاز معاملات بازار سرمایه‎‎‎؛ رشد ۷ هزار و ۴۰۱ واحدی شاخص کل بورس

میلاد جانه

ریزش ۳۰ هزار واحدی شاخص در میانه بازار

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید