سرآمد اخبار
انگلیس
امور خارجهنفت و گاز و پتروشیمینیروهمه اخبار

حزب کارگر بریتانیا خواستار محافظت از مردم در برابر افزایش قبوض انرژی است

ترجمه: سلیم حیدری

حزب اصلی اپوزیسیون کارگر بریتانیا روز یکشنبه از دولت خواست تا برای محافظت از خانواده ‎ها در برابر افزایش هزینه‎ های برق اقدامات بیشتری انجام دهد و خواستار اعمال مالیاتی بادآورده بر نفت و گاز دریای شمال شد تا به مردم کمک بیشتری برای مقابله با قبوض روبه رشد انرژی ارائه کند.

حزب کارگر (که در نظرسنجی‌ها پیشتاز محافظه‌کاران حاکم است) مایل است دستور کار انرژی را تنظیم کند و بر نخست‌وزیر بوریس جانسون فشار بیاورد تا قبل از افزایش قابل انتظار سقف قیمت‌ها، اقدام کند.

این افزایش قیمت حداکثر نرخی است که یک تامین‌کننده می‌تواند سالانه با اعمال تعرفه دوگانه سوخت در انگلستان، اسکاتلند و ولز دریافت کند.

افزایش شدید هزینه‌های فروش عمده انرژی بر این صنعت فشار وارد کرده است، به طوری که بیش از ۲۰ شرکت انرژی که گاز و برق را به خانه‌ها و مشاغل می‌رسانند، از سپتامبر سقوط کرده‌اند و با قیمت‌های عمده‎فروشی بالا دست و پنجه نرم می‌کنند. این در حالی است که تنظیم‎کننده سقف قیمت‌ها، میزان افزایش‌ قیمت فروش به مشتریان را محدود می‌کند.

آف‎جم گفت: «در هفته‌های اخیر افزایش بی‌سابقه‌ای در قیمت جهانی گاز وجود داشته است که بر تامین‌کنندگان گاز فشار مالی وارد می‌کند».

حزب اپوزیسیون گفت که طرح آنها حمایت از خانوارهای فقیرتر را افزایش می‎دهد و مالیات بر ارزش افزوده (VAT) را از قبوض گاز و برق خانگی به مدت یک سال حذف می‎کند. جانسون حذف مالیات را «ساز بی‎صدا» نامیده است، زیرا به افرادی که لزوماً به چنین حمایتی نیاز ندارند نیز کمک می‌کند.

وی افزود: «بحث این است که حذف مالیات بر ارزش افزوده یک راهکار بی‎فایده است، و مشکل اینجاست که شما در نهایت قبوض سوخت را برای بسیاری از افرادی که احتمالاً به حمایت مستقیم نیاز ندارند کاهش می‌دهید.»

ریچل ریوز، رئیس امور مالی حزب کارگر در بیانیه‌ای گفت: «بحران قیمت گاز جهانی است، اما ده سال از سیاست شکست‌خورده محافظه‌کاران در زمینه انرژی می‎گذرد و سردرگمی و تأخیر، بحران قیمتی را ایجاد کرده است که همه آن را احساس می‌کنند».

در آستانه برگزاری رفراندوم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶، بوریس جانسون استدلال کرد که با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، لندن می‌تواند مالیات بر ارزش افزوده قبوض انرژی خانوارها را کاهش دهد تا به «فقیرترین خانوارها» کمک کند.

قولی که ریوز می‎گوید نخست‌وزیر اکنون باید به آن عمل کند.

او به اسکای نیوز گفت: «قبض‌ها را نمی‎توان با وعده ‎های شکست‎خورده پرداخت کرد. دولت باید به تعهدی که نخست وزیر مبنی بر کاهش مالیات بر ارزش افزوده از قیمت گاز و برق داده است، احترام بگذارد.»

«اگر الان زمان انجام آن نیست، پس صادقانه باید بگویم واقعا نمی‎دانم چه زمانی مناسب است.»

منبع: رویترز

اخبار مرتبط

قبوض انرژی اتحادیه اروپا و بریتانیا رکوردشکنی کرد

میلاد جانه

اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۲ به بالای ۱۰۰ تریلیون دلار می‌رسد

میلاد جانه

بحران هزینه‌های زندگی به بریتانیا رسید

میلاد جانه

هند، بریتانیا را از پنج اقتصاد برتر جهان خارج کرد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید