سرآمد اخبار
پوتین
اخبار داغجهان

پوتین: فریب خوردیم

ایرنا نوشت: پوتین در مورد پاسخ آمریکا به تضمین های امنیتی به روسیه گفت : به ما قول داده شده بود که ناتو حتی یک اینچ هم به سمت شرق پیشروی نکند اما آنها ما را فریب دادند.

پوتین عصر سه شنبه  در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان اعلام کرد: مشخص است که نگرانی های اساسی روسیه از سوی ناتو نادیده گرفته شده است.

وی گفت: در واکنش غرب به پیشنهادات امنیتی روسیه شاهد توجه کافی به سه درخواست اصلی از جمله عدم گسترش ناتو نبوده ایم.

 رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه اوکراین برای ایالات متحده تنها ابزاری برای بازدارندگی روسیه و تلاش برای کشاندن روسیه به یک درگیری مسلحانه است؛ افزود: برای جلوگیری از توسعه منفی رویدادهای پیرامون اوکراین که روسیه نیز خواهان آن است، باید منافع همه را در نظر گرفت و راه حلی پیدا کرد.

پوتین اظهار امیدواری کرد که در نهایت راه حلی برای مساله تضمین های امنیتی پیدا شود، اما هنوز گفتن آن که دقیقا چه خواهد بود، دشوار است.

پوتین افزود: روسیه در حال بررسی دقیق پاسخ های آمریکا و ناتو در خصوص تضمین های امنیتی است.

به گفته وی، ناتو به حق کشورها برای انتخاب آزادانه اتحادها اشاره می کند، اما در عین حال تلاش می کند تا امنیت یک نفر را «به هزینه دیگران» تقویت کند.

اخبار مرتبط

بلومبرگ: روسیه، تحریم‌شده‌ترین کشور جهان شد

میلاد جانه

فرشاد مومنی: روس و انگلیس بر سر اینکه ایران سر بلند نکند توافق دارند/آنچه در تاریخمان تجربه کردیم، اکنون نیز مشاهده می شود

میلاد جانه

پوتین هفته آینده به ایران می‌آید

میلاد جانه

پوتین: واگنرها از پشت به مردم روسیه خنجر زدند

میلاد جانه

پوتین حکم انتصاب سفیر جدید روسیه در ایران را امضا کرد

میلاد جانه

رئیس‌جمهور اوکراین خیال پوتین را راحت کرد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید