سرآمد اخبار
اتحادیه اروپا
اخبار داغجهانسرمقاله

استثنای گاز خریداری شده آلمان‌ها از «محاصره کامل» بانک‌های روسی

ترجمه: سلیم حیدری

تحریم‎ های اتحادیه اروپا علیه مسکو به دلیل بحران اوکراین اجرایی می‎ شود.

وزیر دارایی آلمان روز جمعه گفت که تحریم‎ های اتحادیه اروپا به دلیل عملیات نظامی روسیه در اوکراین منجر به مسدود شدن تقریباً کامل بانک‎ های روسیه در کشورش شده است.

کریستین لیندنر گفت که تنها معاملاتی که هنوز مجاز هستند، معاملاتی بود که از سوی شرکت‎های آلمانی برای پرداخت هزینه گاز روسیه انجام می‎شد.

در حال حاضر بانک‌های روسیه در محاصره کامل است. بنابراین،  تجارت با شرکت‌های روسی عملا مسدود شده است. در برخی موارد معاملات همچنان امکان‎پذیر است، به عنوان مثال پرداخت هزینه تامین گاز، تا شرکت‌های آلمانی بتوانند به شرکت‌های تابعه خود در روسیه نقل و انتقالات مالی را انجام دهند.

لیندنر در ویدئویی که روز جمعه در حساب توییتر وزارت دارایی آلمان منتشر شد، اضافه کرد که آلمان تامین انرژی برای مردم را تضمین کرده و برای عواقب احتمالی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه آماده است.

با این حال، وی اذعان کرد که دولت در حال حاضر مطمئن نیست که تحریم‌ها چه پیامدهای دقیقی خواهد داشت و آیا منجر به تورم بیشتر خواهد شد.

به گفته لیندنر، اتحادیه اروپا می‌تواند تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال کند، اما این اتحادیه باید مطمئن شود که این تحریم‌ها به‌طور خاص فقط بر اقتصاد روسیه تأثیر می‌گذارد.

دولت آلمان روز جمعه اعلام کرد که هیچ تحریمی علیه بخش انرژی روسیه برنامه‎ریزی نشده است. زیرا چنین اقداماتی می‎تواند به برلین بیشتر از مسکو آسیب برساند.

اتحادیه اروپا اوایل این هفته تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه وضع کرد که بخش بانکی این کشور و همچنین صنایع فناوری و هواپیمایی را هدف قرار می‌دهد.

بخش انرژی اروپا در پی بحران اوکراین با برخی ابهامات مواجه است زیرا ۴۰ درصد از گاز طبیعی اتحادیه اروپا از روسیه تامین می‎شود.

اوایل این هفته، برلین پروژه خط لوله نورد استریم ۲ را به حالت تعلیق درآورد. خط لوله‎ای که قرار بود تحویل گاز روسیه به اتحادیه اروپا را افزایش دهد. کمیته روابط خارجی آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد که قراردادهای گازی جدید با روسیه غیر قابل تصور است.

قیمت گاز در اروپا در روز پنجشنبه با افزایش تا ۱۵۰۰ دلار در هر هزار متر مکعب به این تحولات واکنش نشان داد. وزارت انرژی آلمان روز جمعه اعلام کرد که تامین منابع جایگزین برای واردات زغال سنگ را آغاز کرده است. نیمی از زغال سنگ مصرفی این کشور از روسیه تامین می‎شود.

منبع: راشاتودی

اخبار مرتبط

صعود ۳ درصدی بورس‎ های اروپایی

میلاد جانه

آپارتاید حقوقی و تداوم اشغال و جنایت در فلسطین

میلاد جانه

افزایش شدید قیمت گاز در اتحادیه اروپا

میلاد جانه

صادرات ۴۸ میلیون یورویی پسته ایران به اروپا در نیمه نخست ۲۰۲۳

میلاد جانه

اتحادیه اروپا طرح جایگزین گاز روسیه را اعلام کرد

میلاد جانه

بنیادی‌ترین نقصانِ سیاستِ خارجی ایران

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید