سرآمد اخبار
گندم
اخبار داغکشاورزی

خرید تضمینی در قطب تولید گندم کشور آغاز شد

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان از آغاز خرید تضمینی گندم و دانه‌ روغنی کلزا در مناطق جنوبی این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان؛ امیدجهان نژادیان گفت: عملیات خرید تضمینی گندم  و کلزا  با تجهیز و راه‌اندازی تعداد  ۱۵۲ مرکز خرید در استان خوزستان آغاز شد.

جهان نژادیان با بیان اینکه استان خوزستان بزرگترین تولید کننده محصولات کشاورزی است و نقش مهمی در برقراری امنیت غذایی کشور دارد، افزود: با شروع فصل برداشت و خرید تضمینی گندم این اداره کل علاوه بر اینکه نقش مهمی در خرید تضمینی این محصولات دارد،  در بخش واردات کالاهای  استراتژیک از بندر امام نیز  به‌صورت شبانه روزی فعال است.

جهان‌نژادیان اعلام کرد: حدود  572 هزار هکتار از مزارع استان زیر سطح کشت گندم و کلزا قرار گرفته است که از این میزان 525 هزار هکتار به کشت گندم و مابقی برای کاشت کلزا اختصاص یافته که با احتساب شرایط آب و هوایی پیش بینی می‌شود میزان قابل ملاحظه ای از حاصل دسترنج کشاورزان خوزستانی تضمینی خریداری کرد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان خاطر نشان کرد: امسال نرخ خرید تضمینی گندم به ازای هرکیلوگرم 10 هزار و 500 تومان و 1000 تومان نیز به‌عنوان جایزه تشویقی تعیین شده است

او نرخ خرید دانه روغنی کلزا را 15 هزار تومان اعلام کرد که به ازای تحویل هر کیلوگرم دانه به مراکز خرید، به کشاورزان پرداخت می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان یادآور شد: پول کشاورزان پس از تحویل محموله‌های گندم و دانه‌ی روغنی کلزا به مراکز خرید، از طریق بانک عامل به حساب آنان واریز خواهد شد.

اخبار مرتبط

خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت

میلاد جانه

خرید تضمینی گندم ۲۴ درصد افزایش یافت

میلاد جانه

خرید گندم به مرز ۵۰۰ هزار تن رسید

میلاد جانه

خرید تضمینی گندم به مرز ۹ میلیون تن رسید

میلاد جانه

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد؛ رشد ۳۲ درصدی خرید گندم در کشور

میلاد جانه

خرید تضمینی گندم از ۹ میلیون تن فراتر رفت

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید