سرآمد اخبار
گردوخاک
اخبار داغسلامت و رفاه

خیزش گرد و خاک در این استان ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها و بارش باران وگاهی رعد و برق در برخی استان‌های شمالی و دامنه‌های البرز مرکزی خبر داد.

 صادق ضیاییان افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر وزش باد شدید در غرب، جنوب غرب و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان، قم و مرکزی ادامه خواهد داشت که در برخی مناطق موجب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد همچنین طی این مدت در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: امروز (۱۸ خردادماه) در بخش‌هایی از استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال و شرق سمنان و دامنه‌های البرز مرکزی ابرناکی و بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (۱۹ تا ۲۲ خردادماه) در شمال شرق و شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق همراه با خیزش گردوخاک محلی موقت دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان دریای خزر طی دو روز آینده و خلیج فارس جمعه و شنبه (۲۰ و ۲۱ خردادماه) مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۹ خردادماه) صاف گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۲۰  خردادماه) صاف گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ خردادماه) اهواز با دمای ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۱۱ و ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

وزش باد و رگبار باران در ۷ استان/ افزایش تدریجی دما

میلاد جانه

امروز در تهران گردوخاک به پا می شود

میلاد جانه

خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور/بارش باران در برخی استان‌ها

میلاد جانه

ادامه بارش‌ها و کاهش دما در نقاطی از کشور

میلاد جانه

کاهش دما تا ۱۴ درجه در این استان‌ها

میلاد جانه

گرد و خاک در آسمان غرب کشور؛ کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما در شهرهای شمالی

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید