سرآمد اخبار
بیت کوین
اخبار داغارز و طلا

پیش بینی جذاب از قیمت بیت کوین و اتریوم

با شدت گرفتن ریزش های متعدد در بازار ارزهای دیجیتال برای بیت کوین و آلتکوین ها، اکنون بزرگترین سوال پیش روی فعالان بازار این است که آینده بیت کوین چه خواهد شد؟

 فروپاشی شبکه ترا و دو ارز بومی آن یعنی دلار ترا و لونا اگرچه آغازگر ریزش و زمستان بازار ارزهای دیجیتال بود، اما تنها رخداد تلخ برای این بازار محسوب نمی شود.

درست پس از ریزش سنگین بازار که از نیمه ماه می شدت و بیشتری پیدا کرد، بسیاری از پلتفرم ها و شرکت های قدرتمند رمزارزی با میلیون ها دلار دارایی، اکنون در معرض فروپاشی گسترده قرار گرفته اند.

به عنوان مثال، شرکت تری اَروز (۳AC) که یک پلتفرم وام دهی بر بستر اتریوم به حساب می آید، اوایل این هفته و با ریزش سنگین اتریوم با برداشت های بی رویه و فزاینده سرمایه گذاران خود مواجه شد؛ برداشت هایی که تنها در یک روز از مرز ۱۵ میلیون دلار تجاوز کرده و این شرکت را اکنون در معرض ورشکستگی قرار داده است.

شرکت سلسیوس که رمز ارز CEL، ارز بومی آن محسوب می شود نیز دو روز پیش از ۳AC به حالتی مشابه گرفتار شده و اکنون آخرین خبرها از این شرکت، نشان از استخدام وکلای ویژه ورشکستگی برای این شرکت دارد.

با وقوع این رخدادهای هولناک در بازار ارزهای دیجیتال که نه تنها سرمایه گذاران خرد، بلکه نهنگ های بزرگ این بازار را با میلیون ها دلار ضرر مالی آن هم در عرض چند هفته مواجه ساخته، اکنون بزرگترین سوال سرمایه گذاران بازار کریپتو این است که آینده بیت کوین به عنوان ستون اصلی و بلامعارض این بازار چه خواهد شد؟

موسسه تحقیقاتی گلس نود که بزرگترین شرکت تحقیقات بلاکچین در جهان محسوب می شود، با انتشار گزارشی اعلام کرده که با ریزش شدید و شکل گیری ضعف حداکثری برای بیت کوین، تعداد خریداران این رمز ارز به طور همزمان افزایش یافته است.

گلس نود در گزارش خود با انتشار نموداری، تعداد آدرس های جدید کیف پول هایی با تنها دارایی ۱ بیت کوین را به نمایش گذاشته که آماری جالب در نوع خود محسوب می شود.

به گفته این موسسه تحقیقاتی، ریزش بیت کوین مصادف شده با خروج بسیاری از تردرها و هولدرهای قدیمی این رمزارز در بازار و البته اضافه شدن تعداد زیادی از خریداران خُرد که غالبا دارایی کیف پول آنها حدود یک بیت کوین است.

به گفته گلس نود، تعداد این آدرس ها اکنون به بیشترین زمان در طول تاریخ ایجاد بیت کوین رسیده و احتمالا با کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار، این تعداد بیشتر نیز خواهد شد.

با این حساب می توان مدعی شد که آینده بیت کوین می تواند در دست خریداران خرد بوده و توزیع موجودی این رمز ارز در بازار نیز بین کیف های بیشتری به نسبت گذشته انجام شود.

اکانت توئیتری مشهور به نام Plan C نیز همزمان نتایج نظر سنجی انجام شده از کاربران خود را به اشتراک گذاشته که ۴۱.۶ درصد از شرکت کنندگان در آن، معتقدند بیت کوین به بازه ۱۷ الی ۲۰ هزار دلار سقوط خواهد کرد.

در نمودار که توسط این اکانت توئیتری به نمایش گذاشته شده نیز تعداد هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین با رنگ نارنجی نشان داده شده که به کمترین میزان تاریخی خود نزدیک است. با اینحال، تعداد هولدرهای بلند مدت این رمز ارز (رنگ آبی) همچنان در حال افزایش است.

در بازارهای پر ریسک به ویژه بازار ارزهای دیجیتال که قالبا با نوسان قیمت زیادی روبرو هستند، همواره شاهد دو رفتار کلی از سوی سرمایه گذاران هستیم که رفتار اول هیجان برای خرید به هنگام افزایش لحظه ای قیمت ها بوده که در اصطلاح به آن فومو شدن (FOMO) گفته می شود و رفتار دوم نیز که طی روزهای اخیر شاهد آن هستیم شتاب برای فروش ارزها به هنگام ریزش شدید قیمت است.

«ژورین تایمر» مدیر بخش سرمایه گذاری های کلان جهانی شرکت بزرگ سرمایه گذاری فیدلیتی با انتشار نموداری اعلام کرده که بر خلاف اعتقاد بسیاری از فعالان بازار، ارزش واقعی بیت کوین بالاتر از قیمت فعلی آن در بازار است.

وی این چنین استدلال کرده که اگر نمودار مذکور بر اساس دو پارامتر «قیمت/ نرخ» شبکه مورد سنجش قرار گیرد، در حالیکه نرخ بیت کوین به سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۳ بازگشته، قیمت تنها به اواخر سال ۲۰۲۰ رسیده که با این حساب، ارزش واقعی بیت کوین بالاتر از قیمت فعلی آن در بازار است.

این محقق ارشد بازارهای مالی همچنین با انتشار نمودار دیگری، اعلام کرده که ریزش قیمت طی هفته های اخیر، به دلیل قرار گرفتن بازار در وضعیت فروش بیش از حد بوده و نه صرفا افت ارزش بیت کوین.

منبع: بازار

اخبار مرتبط

ریزش بیتکوین و سال رکود رمزارزها / معرفی کریپتوهای پرپتانسیل 2022

میلاد جانه

آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان

میلاد جانه

بیت کوین دوباره به کانال ۲۸ هزار دلاری بازگشت

میلاد جانه

رمزارزها به صورت ترکیبی در محدوده سبز و قرمز

میلاد جانه

کندل هفتگی بیت کوین در آستانه بسته‌شدن در پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۲۰ است

میلاد جانه

تغییر تاکتیک تریدرها در بازار ارز دیجیتال؛ سبقت تتر از بیت‌کوین

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید