سرآمد اخبار
شانگهای
اخبار داغاقتصاداقتصاد کلانجهانسیاست

دیپلماسی اقتصادی ایران در سازمان شانگهای باید تقویت شود

نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: می‌توان از ظرفیت عضویت ایران در شانگهای برای بی اثر کردن تحریم‌ها استفاده کرد.

آقای کمال علیپور گفت: پس از عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای (SCO)، قرار است نخستین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی بین‌المللی فرصت‌های همکاری اقتصادی کشور‌های عضو، ناظر و شرکای گفت‌وگوی این سازمان و همسایگان جمهوری اسلامی ایران (ایران اسکوکواکس) در مهر امسال برگزار شود.

به گفته او، موفقیت دولت سیزدهم برای عضویت در سازمان شانگهای در شرایطی صورت گرفت که خیلی از کشور‌ها حتی آمریکا، در سال‌های گذشته تمایل به عضویت در این سازمان داشتند، اما کار رسانه‌ای و دیپلماسی اقتصادی ما در موضوع عضویت ایران در شانگهای ضعیف است و به همین علت، تصمیم به برگزاری رویداد ایران اسکوکواکس با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری اعضای شانگهای در ایران گرفته شد.

نایب رئیس کمسیون عمران مجلس می‌گوید: می‌توان از ظرفیت عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها، تامین مالی و حتی صادر کردن خدمات استفاده کرد.

آقای محمدحسین فضلی رئیس شورای سیاستگذاری رویداد بین المللی ایران اسکوکواکس ۲۰۲۲ هم گفته، این رویداد با مشارکت ۲۶ کشور، از ۲۷ تا ۳۰ مهر ۱۴۰۱ در نمایشگاه شهر آفتاب تهران برگزار خواهد شد و مراسم افتتاحیه و اختتامیه آن در سال اجلاس سران خواهد بود.

به گفته او، ایجاد سازمان توسعه تجارت مشترک میان کشورهای عضو، تاسیس یک بانک مشترک و ایجاد سامانه ای مانند سوئیفت، ایجاد دبیرخانه دائمی در تهران، ایجاد انجمن بین المللی میان تشکل‌های صنعتی و مدیریتی ۲۶ کشور، ایجاد هلدینگ های بین المللی صنعتی، تجاری و سرمایه گذاری و معرفی طرح‌های بین المللی کشورها به ویژه ایران در این نمایشگاه با هدف جذب سرمایه گذاری و مشارکت های خارجی از جمله اهداف برگزاری رویداد ایران اسکوکواکس است.

آن طور که آقای فضلی گفته، رویداد ایران اسکوکواکس، همچنین به واسطه حضور شرکت کنندگان خارجی، بستری را برای رونق گردشگری فراهم می‌کند.

اخبار مرتبط

اتصال ریلی چین به ایران در آینده ای نزدیک

میلاد جانه

نقش چهار ضلعی شانگهای، هند، روسیه و چین در سرنوشت دروازه جنوب/ چابهار بندر نیمه امیدوار

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید