سرآمد اخبار
سکه
اخبار داغاقتصادبازار

کاهش قیمت طلا و سکه/ چرا بازار طلا، همپای دلار رشد نکرد؟

در چند روز گذشته اخبار سیاسی و اجتماعی باعث افزایش نرخ دلار شد. حتی دلار از میانه‌های روز گذشته دلار به کانال بالاتر رفت و البته امروز بار دیگر به محدوده پیشین بازگشت.

اما طلا و سکه روندی مشابه این ارز را طی نکردند. چرا افزایش قیمت دلار، روی بازار طلا تاثیر چندانی نگذاشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز، سفر بایدن به خاورمیانه و از سوی دیگر چشم‌انداز منفی در نتیجه مذاکرات هسته ای باعث افزایش قیمت دلار در روزهای گذشته شد.  اما با این حال قیمت طلا و قیمت سکه همپا با قیمت ارز پیش نرفتند.

به گفته تحلیلگران این اتفاق می‌تواند ناشی از کاهش قیمت طلای جهانی باشد. طلای جهانی در کنار قیمت دلار اهرمی برای قیمت طلا و سکه در بازار داخلی کشور محسوب می‌شود.

در لحظه تنظیم این گزارش قیمت طلا در بازار ایران کاهشی است و با رقم یک میلیون و ۳۵۹ هزار تومان معامله می‌شود.

سکه طرج جدید نیز روند نزولی دارد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داده و ستد می‌شود. به عبارت دیگر به کانال پایین‌تر رفته است.

چرا قیمت طلا و سکه افت کرده است؟

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: سکه نتوانست برابر با دلار حرکت کند. کماکان با قیمت دلار فعلی حبابی را در قیمت سکه مشاهده می‌کنیم که به حدود دو میلیون تومان می‌رسد.

او ادامه داد: از سوی دیگر افت انس جهانی در روزهای گذشته بر روی قیمت طلا و سکه تاثیرگذار بود  و این باعث شد قیمت این دو فلز گرانبها هماهنگ با دلار پیش نرود.

چشم‌انداز فعلی مذاکرات نیز باعث شده است معامله‌گران در فاز هجومی‌تری برای خرید دلار فرو بروند.

سکه بازان اسیر حباب شدند

اقتصادنیوز درخصوص قیمت سکه نوشته است: قیمت سکه در چند وقت اخیر گرفتار حباب بوده و سکه‌بازان در یک محدوده خاص اسیر شده‌اند.

سکه از طرفی در روزهای اخیر نتوانسته بالای مرز ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار بگیرد و از سوی دیگر از محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پایین‌تر نرفته است.

قیمت این فلز زرد رنگ روز گذشته بر روی پله اول کانال ۱۵ میلیون تومان ایستاد. این در حالی بود که عده‌ای از معامله‌گران با توجه ریزش قیمت اونس طلا در انتهای هفته تصور می‌کردند که قیمت سکه هم آرایش نزولی به خود بگیرد.

قیمت سکه دیروز تحت تاثیر دلار حرکت کرد اما معامله‌گران معتقدند که حباب مجال قدرت‌نمایی از سکه‌بازان افزایشی را گرفته و بازار با چالش حباب روبرو شده است.

ارزش ذاتی سکه دیروز ۱۲ میلیون و ۹۶۳ هزار تومان بودکه نشان می‌دهد که انتظارات صعودی است. با این حال، ظرفیت رشد زیادی نیز در هفته های اخیر در بازار سکه مشاهده نشده است.

اخبار مرتبط

قیمت طلا و سکه ۲ آبان ۱۴۰۲ /جدول

میلاد جانه

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۲۷ تیر ۱۴۰۲ (جدول)

میلاد جانه

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۲۷ تیر ۱۴۰۲

میلاد جانه

پیش بینی قیمت طلا و سکه 22 فروردین 1402/ سکه وارد کانال 20 میلیون می‌شود؟

میلاد جانه

نیم سکه گران شد | جدول جدیدترین قیمت طلا و سکه

میلاد جانه

قیمت طلا و سکه امروز ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ /سکه امامی ۳۸ میلیونی شد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید