سرآمد اخبار
بیت کوین
اخبار داغبازاربازارها و خدمات مالی

روند بازار رمزارز و سیاست‌های فدرال رزرو

بازار رمزارز همچنان متاثر از سیاست‌های فدرال رزرو است. از طرفی قیمت بیت‌کوین نزدیک به ۲۰,۴۸۰ دلار معامله می‌شود.

به همین ترتیب، اتریوم بیش از ۲ درصد سقوط کرده و به سطح ۱۵۷۹ دلار رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در اوایل امروز، رمزارزهای اصلی در منطقه قرمز قرار دارند. با این حال، ارزش بازار جهانی کریپتو همچنان بالای ۱ تریلیون دلار است و حجم معاملات آن در سطح ۷۲ میلیارد دلار مانده است که البته از سطح ۹۱ میلیارد دلار ۱۹ میلیارد دلار کاهش داشته است.
در این هفته، تمرکز عمده سرمایه‌گذاران بر روی سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده خواهد بود که در ۳ نوامبر منتشر می‌شود.

برترین برندگان و بازندگان بازار رمزارز

بهترین عملکردها در ۲۴ ساعت گذشته چیلیز (CHZ)، الگوراند (ALGO) و The Sandbox (SAND) بودند.

قیمت CHZ با بیش از ۱۵ درصد افزایش به ۰٫۲۲۹۸ دلار رسیده است، در حالی که قیمت Sandbox (SAND)  با نزدیک به ۱۰ درصد افزایش به ۰٫۸۹ دلار رسیده است. همچنین ALGO  با بیش از ۷ درصد افزایش به ۰٫۳۶ دلار رسیده است.

Shiba Inu (SHIB) در این هفته بیش از ۷ درصد کاهش یافت و به ۰٫۰۰۰۰۱۲ دلار رسید، در حالی که Lido DAO (LDO)  با بیش از ۸ درصد کاهش به محدوده ۱٫۵ دلار رسید.

نظر پروفسور استیو هانکه درباره آینده اقتصاد آمریکا

استیو هانکه، استاد اقتصاد دانشگاه جان هاپکینز، یک «رکود بسیار بزرگ» را در سال ۲۰۲۳ به دلیل وضعیت نابسامان فعلی اقتصاد که با مداخلات بانک مرکزی، مشکلات زنجیره تامین و تورم فزاینده تشدید می‌شود، پیش‌بینی می‌کند.

در ۲۸ اکتبر، هانکه در مصاحبه‌ای بیان کرد که او اکنون ۹۰ درصد خطر رکود اقتصادی ایالات متحده را پیش‌بینی می‌کند، زیرا احساس می‌کند عرضه پول با نرخ «بی سابقه» کاهش یافته است.

نرخ بالای تورم آمریکا

یک مشکل اساسی برای اقتصاد ایالات متحده نرخ بالای تورم آن است. شاخص قیمت برای مخارج مصرف شخصی  (PCE)، شاخص تورم اولیه مورد استفاده توسط فدرال رزرو، در ماه سپتامبر ۰٫۵ درصد افزایش یافته است.

به علاوه، طبق گزارش CPI برای ماه سپتامبر، قیمت کالاها و خدمات معمولی ۸٫۲ درصد افزایش یافته است.

تداوم سیاست‌های فدرال رزرو

نوسانات و اقدامات قیمت در بازار ارزهای دیجیتال به شدت به نرخ سیاست فدرال رزرو ایالات متحده بستگی دارد. ما تا پایان هفته درباره تداوم و یا تغییر سیاست‌های فدرال رزرو بیشتر متوجه خواهیم شد

جلسات سیاست پولی این هفته شاهد افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی استرالیا، فدرال رزرو ایالات متحده و بانک انگلستان خواهد بود.

انتظار می‌رود فدرال رزرو نرخ وجوه فدرال را ۷۵ واحد پایه افزایش دهد، اما فعالان بازار بیشتر علاقه مند خواهند بود که بدانند آیا جروم پاول، رئیس هیئت مدیره، افزایش کمتری ۵۰ واحد پایه را در دسامبر اعلام خواهد کرد یا لحن جنگ طلبانه‌ای را که در گذشته نشان داده بود، حفظ خواهد کرد.
گفتنی است، در نتیجه لحن نرمتر فدرال رزرو در هفته‌های اخیر، چرخش جزئی در بازارهای مالی رخ داده است.

 

با وجود فروش شدید سهام‌های بزرگ فناوری، بازار سهام ایالات متحده در دو هفته گذشته حدود ۹ درصد رشد کرده است. بازار رمزارز با همبستگی مثبت با بازار سهام سهام، از سمت افزایش این بازار حمایت می‌شود.

بازار رمزارز
منبع: coinmarketcap

روند فعلی بیت‌کوین

بیت‌کوین در سطح ۲۰۵۳۰ دلار قرار دارد و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن ۳۲ میلیارد دلار است. بیت‌کوین در هفت روز گذشته بیش از ۵ درصد افزایش یافته است. این رمزارز در CoinMarketCap با ارزش بازار زنده ۳۹۳ میلیارد دلار در رتبه اول قرار دارد که از سطح ۴۰۰ میلیارد دلار در روز یکشنبه ، حدود ۷ میلیارد دلار کاهش یافته است.

بازار رمزارز و بیت‌کوین
نمودار قیمت بیت‌کوین – منبع: Tradingview

بیت‌کوین در حال حاضر در محدوده معاملاتی گسترده‌ای بین ۲۰۰۰۰ تا ۲۱۰۰۰ دلار تثبیت می‌شود که این محدوده سطوح اصلاحی فیبوناچی از ۳۸٫۲% تا ۶۱٫۸% در بر می‌گیرد. با این حال، فضای معاملاتی بازار رمزارز همچنان مثبت است.

اندیکاتورهایRSI  و MACD در منطقه صعودی باقی می‌مانند که نشان دهنده ادامه روند صعودی است. علاوه بر این، میانگین متحرک ۵۰ روزه خرید در منطقه بالای ۱۹۷۰۰ دلار را پیشنهاد می‌کند.

در نتیجه، شکست سطح ۶۱٫۸ درصد فیبو (۲۱۰۰۰ دلار) می‌تواند روند خرید را تا ۲۱۹۰۰ دلار افزایش دهد. اگر روند صعودی فعلی ادامه یابد، بیت‌کوین می‌تواند به ۲۲۵۰۰ دلار نیز برسد.

از جنبه منفی روند، سطح حمایت فوری بیت‌کوین نزدیک به ۲۰۲۵۰ دلار باقی می‌ماند. امروزه، سرمایه‌گذاران ممکن است به دنبال خرید باشند، مخصوصا اگر یک شکست قوی صعودی از سطح ۲۱۰۰۰ دلار رخ دهد.

بازار رمزارز
منبع: coinmarketcap

اتریوم به دنبال بیت‌کوین

قیمت فعلی اتریوم ۱۵۸۳ دلار است و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن به ۱۴ میلیارد دلار رسیده است. گفتنی است در هفت روز گذشته، اتریوم بیش از ۱۷ درصد افزایش یافته است. این رمزارز د CoinMarketCap اکنون با ارزش بازار زنده ۱۹۲ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.

بازار رمزارز و اتریوم
نمودار قیمت اتریوم – منبع: Tradingview

از جنبه تکنیکال، قیمت در محدوده باریکی از ۱۵۴۵ دلار تا ۱۶۵۰ دلار در حال تثبیت است. اگر قیمت اتریوم از ۱۶۵۰ دلار بالاتر رود، ممکن است حتی به ۱۷۰۰ یا ۱۸۱۰ دلار نیز برسد.

RSI و MACD، شاخص‌های فنی پیشرو، همچنان در منطقه خرید باقی مانده‌اند. در نتیجه، شانس جهش صعودی بالای سطح ۱۵۵۰ دلار همچنان قوی است. در عین حال، حمایت امروز همچنان در سطح ۱۴۰۴ دلار باقی مانده است.

اخبار مرتبط

ضعف خریداران بیت کوین در حفظ سطح 29 هزار دلار

میلاد جانه

ریزش ۵۰ درصدی بیت کوین از اوج

میلاد جانه

قیمت بیت کوین پرواز کرد / قدم بعدی چه خواهد بود؟

میلاد جانه

صعودی دیگر از بیت‌کوین | آخرین قیمت ارزهای دیجیتال

میلاد جانه

کاهش قیمت بیت کوین به پایین‌ترین رقم طی ۲ هفته گذشته

میلاد جانه

افزایش قیمت بیت کوین به بالای ۳۰ هزار دلار /دلیل افزایش قیمت فاندامنتال است

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید