سرآمد اخبار
ایلان ماسک
اخبار داغهمه اخبار

اخراج نیروهای توییتر شدت گرفت/ کارمندان تسلا به توییتر می‌روند؟

ایلان ماسک بیش از ۵۰ نفر از کارمندان مورد اعتماد در تسلا که عمدتا مهندسان نرم افزار از تیم Autopilot هستند را به توییتر منتقل کرده که تغییرات اساسی مورد نظر خود را ایجاد کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ایلان ماسک، مالک تسلا (شرکت خودروسازی برقی) که به تازگی صاحب شبکه اجتماعی توییتر شده؛ تصمیم دارد که تعدادی از کارمندان شرکت تسلا را به توییتر برای ایجاد تغییرات بنیادی منتقل کند.

ماسک که مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و سازنده موشک‌های اسپیس ایکس است، در ۲۸ اکتبر خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر را نیز تکمیل کرد. او بلافاصله مدیرعامل، مدیر مالی، سیاست‌گذاری و رهبران تیم حقوقی شرکت را اخراج کرد و همچنین هیئت مدیره توییتر را منحل کرد.

طبق گزارش‌ها، کارمندان سایر شرکت‌های ماسک اکنون مجاز به کار در توییتر هستند، از جمله بیش از ۵۰ نفر از تسلا، دو نفر از شرکت Boring (که در حال ساخت تونل‌های زیرزمینی است) و یک نفر از Neuralink (که در حال توسعه مغز است).

آنطور که ماسک اعلام کرده است در توییتر روی معاونان خود حساب می‌کند تا تصمیم بگیرند چه کسی و چه چیزی را در شبکه اجتماعی قطع یا نگه دارد.

کارمندان تسلا تحت فشار ماسک قرار دارند؟

این در حالیست که چندین کارمند توییتر به خبرگزاری‌ها گفتند، ایلان ماسک آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد تا هر چه سریعتر درباره توییتر، از کد منبع گرفته تا تعدیل محتوا و الزامات حفظ حریم خصوصی داده، اطلاعات کسب کنند تا بتواند این پلتفرم را دوباره از نو طراحی کند.

با این حال هنوز مشخص نیست که کارکنان تسلا چگونه قرار است برنامه‌های خود را بین این خودروساز و توییتر تقسیم می‌کنند.

به طور معمول، زمانی که کارمندان تسلا برای دیگر سرمایه‌گذاری‌های ایلان ماسک، یعنی SpaceX یا شرکت Boring، کار می‌کنند، می‌توانند به عنوان مشاور، حقوق دریافت کنند. حتی برخی از کارمندان ماسک نقش تمام وقتی در شرکت‌های او دارند. به عنوان مثال، چارلی کوهمان، معاون مواد اولیه تسلا، به طور همزمان معاون اسپیس ایکس نیز هست.

در این میان دو کارمند تسلا اعتراف کردند که کارگران این خودروساز برقی تحت فشار قرار می‌گیرند تا در پروژه‌های شرکت‌های دیگر او بدون دستمزد اضافی کمک کنند، زیرا ایلان ماسک معتقد است که این کار برای حرفه‌شان مفید است.

این افزایش فشار بر کارمندان تسلا در حالیست که این شرکت به علت نقض برخی قوانین تحت بررسی وزارت دادگستری کالیفرنیا است. وزارت دادگستری و وزارت وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا همه در حال بررسی این موضوع هستند که آیا تسلا یا ماسک قوانین را نقض کرده و مصرف کنندگان را در مورد سیستم‌های کمک راننده تسلا گمراه کرده است.

همچنین، سازمان فدرال ایمنی خودرو (NHTSA) به بررسی این موضوع ادامه می دهد که آیا سیستم‌های کمک راننده تسلا ممکن است حاوی نقص‌هایی باشد که منجر به برخورد یا ایجاد تصادف شده است یا خیر. روشی که تسلا این سیستم‌ها را در رسانه‌های اجتماعی، از جمله توییتر، به بازار عرضه کرد، بخشی از محدوده حداقل یک تحقیق NHTSA است.

سرنوشت کارمندان توییتر چه می‌شود؟

کارمندان توییتر که قبل از روی کار آمدن ماسک در آنجا بودند، اعلام کردند که به تازگی از آنها خواسته شده است تا تمام اسناد فنی را به تیم‌های ایلان ماسک نشان دهند.

همچنین، باید کار خود و تیم‌هایشان را توجیه کنند و ارزش خود را در شرکت توضیح دهند. اگر اطلاعات آن‌ها، مورد تایید کارمندان تسلا قرار نگیرد، اخراج خواهند شد.

در همین حال، کارمندان توییتر گفتند که هنوز برنامه خاصی از ماسک و تیمش دریافت نکرده‌اند و در مورد کاهش احتمالی تعداد نیروها، بودجه و استراتژی‌های بلندمدت خود تا حد زیادی در دوره پر ابهامی هستند.

از سوی دیگر کارمندان این پلتفرم در حال حاضر نگران اخراج شدن بدون دلیل یا هشدار هستند. براساس اسناد مشاهده شده توسط CNBC، برخی نگران هستند که نتوانند از مزایای گزینه‌های سهامی که قرار است در هفته اول نوامبر عرضه شوند، بهره مند شوند.

توییتر همچنین در معرض مقررات بین‌المللی در مورد سخنان مشوق نفرت و حریم خصوصی داده‌ها، به‌ویژه مقررات عمومی حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا است.

اخبار مرتبط

دسته گلی جدید که ایلان ماسک به آب داد!

میلاد جانه

نقشه بازار رمزارزها یک دست قرمز شد / فشار حجم فروش همچنان بالا است

میلاد جانه

کلافگی کاربران توییتر از پست‌های ایلان ماسک

میلاد جانه

اپل به توییتر بازگشت

میلاد جانه

ایلان ماسک از لوگوی جدید توییتر رونمایی کرد.

میلاد جانه

اتریوم در یک قدمی ۴ هزار دلار / دوج کوین درباره پروژه موسوم به دوج کوین ۲.۰ هشدار داد

زینب یزدانی

دیدگاهتان را بنویسید