سرآمد اخبار
طلا و سکه
اخبار داغارز و طلااقتصاد

قیمت طلا و سکه امروز 3 دی 1401

قیمت طلا و سکه از روز پنجشنبه تحت تاثیر روند افزایشی دلار مسیری صعودی را طی کرده‌اند و هر دو در حال حاضر در کانال جدیدی نسبت به هفته گذشته قرار دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سکه اولین روز هفته را با روندی افزایشی آغاز کرده و قیمت این فلز ارزشمند اکنون برای چندمین‌بار در مدت گذشته وارد کانال 19 میلیون تومان شده است.

قیمت دیگر انواع سکه نیز در حال حاضر در مسیر افزایشی قرار دارد.

قیمت طلا نیز همسو با سکه مسیری افزایشی را طی می‌کند و هر گرم طلای 18 عیار اکنون یک میلیون و 833 هزار تومان قیمت دارد. طلا و سکه اکنون بر قله تاریخی خود ایستاده‌اند.

قیمت سکه امامی

قیمت سکه امامی بر اساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، امروز 19 میلیون و 497 هزار تومان است که بالاتر از بیشترین قیمتی که اخیرا ثبت کرده بود، ایستاده است.

قیمت حباب این نوع سکه یک میلیون و 981 هزار تومان معادل 10.1 درصد است. با وجود افزایش قیمت، حباب سکه امامی نسبت به اوایل هفته گذشته کاهش داشته است.

قیمت سکه بهار آزادی

سکه بهار آزادی در لحظه تنظیم این گزارش 18 میلیون و 549 هزار تومان قیمت خورده است. همچنین حباب آن یک میلیون و 545 هزار تومان برآورد می‌شود. این سکه که با نام طرح قدیم نیز شناخته می‌شود حبابی پایین‌تر از حباب سکه امامی دارد.

قیمت نیم‌ سکه

نیم‌سکه در حال حاضر 12 میلیون و 100 هزار تومان قیمت خورده است و سه میلیون و 531 هزار تومان حباب دارد. قیمت این نوع سکه نیز همسو با قیمت سکه امامی بر مداری افزایشی قرار گرفته است.

قیمت ربع سکه

قیمت این سکه کوچک در حال حاضر 9 میلیون و 50 هزار تومان است و قیمت پایانی آن در روز پنجشنبه نیز همین قیمت بوده است؛ اما با توجه به بیشترین قیمت آن و روند سکه امامی به‌نظر می‌آید این سکه هم امروز با افزایش قیمت مواجه باشد.

حباب ربع سکه اکنون چهار میلیون و 795 هزار تومان است و بنابراین قیمت واقعی آن حدود چهار میلیون و 200 هزار تومان است.

قیمت سکه گرمی

قیمت سکه گرمی در لحظه تنظیم این گزارش چهار میلیون و 360 هزار تومان است و دو میلیون و 255 هزار تومان یعنی معادل تقریبی نیمی از قیمت را حباب دارد.

در بازار سکه چه گذشت؟

قیمت سکه پس از عقب‌‌نشینی به کانال 18 میلیون تومانی در روز پنجشنبه، دوباره تحت تاثیر افزایش قیمت دلار به کانال 19 میلیون تومانی صعود کرد.

این روند همسو با انتشار سیگنال‌هایی در زمینه تشدید تحریم‌های سیاسی-اقتصادی علیه ایران اتفاق افتاد.

این فلز ارزشمند همراه با قیمت دلار در آذرماه پس از خودرو پربازده‌ترین بازار ماه آذر بوده‌ است و به‌نظر می‌آید با توجه به انتظارات تورمی در جامعه و چشم‌انداز افزایشی دلار، همچنان در کانال 19 میلیون تومانی در چند روز آینده پیشروی داشته باشد.

در همین حال طلای 18 عیار هم در آخرین ساعات معاملاتی روز پنجشنبه به اوج تاریخ خود رسید و وارد کانال یک میلیون و 800 هزار تومانی شد؛ همان‌گونه که اشاره شد، امروز هم طلای 18 عیار در حال پیشروی در همین کانال است.

اخبار مرتبط

آخرین تحولات طلا و سکه در بازار؛ طلای ۱۸ عیار چند شد؟ | جدول قیمت ها

میلاد جانه

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ (جدول)

میلاد جانه

قیمت هفتگی طلا کاهش یافت

میلاد جانه

قیمت طلا، سکه، دلار و سایر ارزها ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ (جدول)

میلاد جانه

ضرورت ادامه واردات طلا / رکود به بازار بازگشت

میلاد جانه

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۳۰ مهر ۱۴۰۲ /جدول

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید