سرآمد اخبار
هواشناسی
اخبار داغسلامت و رفاه

برف و باران در نقاط مختلف کشور /یخبندان در استان‌های غربی و مرکزی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور، یخبندان در استان‌های غربی و مرکزی خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: یکشنبه (۲۵دی) در جنوب غرب، غرب کشور، نیمه‌غربی فارس، بوشهر، جنوب و غرب اصفهان همچنین در جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، کردستان، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز ، مناطقی از خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران و برف رخ می‌دهد.

دی افزود: دوشنبه(۲۶ دی) در جزایر شمال خلیج فارس و برخی نقاط جنوب غرب کشور و استان‌های بوشهر و جنوب فارس رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. صبح دوشنبه در استان‌های غربی و مرکزی کشور یخبندان پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه‌شنبه(۲۷ دی) با گذر سامانه بارشی از نوار جنوبی کشور در جنوب غرب، جنوب شرق و مناطقی از استان‌های ایلام، لرستان و جنوب اصفهان بارش پیش‌بینی می شود. در استان‌های فارس و جنوب بوشهر رگبار و رعد و برق شدید انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: چهارشنبه (۲۸ دی) در مناطقی از کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران و برف رخ می‌دهد.

ضیاییان افزود: پنجشنبه ( ۲۹ دی) در برخی نقاط هرمزگان و در شرق سواحل دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در نوار شرقی کشور وزش باد پدیده غالب است و در خراسان شمالی و خراسان رضوی کاهش دما رخ می‌دهد.

وی افزود: امروز و سه‌شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج هستند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۶ دی )قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴- و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه ( ۲۷ دی‌ ) کمی ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۲۵ و ۲۶ دی) بندرعباس با دمای ۲۱ درجه سانتیگراد گرمترین و بجنورد با دمای ۱۳- و ۹- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

اخبار مرتبط

سامانه بارشی فردا وارد کشور می شود

میلاد جانه

هشدار وقوع بهمن با افزایش دما در اغلب نقاط کشور

میلاد جانه

تداوم بارش باران تا اواسط هفته/کاهش دما تا ۱۲ درجه

میلاد جانه

گزارش هواشناسی امروز 29 مرداد 1401؛ هشدار وقوع سیل در ۹ استان

میلاد جانه

هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس

میلاد جانه

کیفیت هوای تهران« ناسالم برای همه»/ شاخص آلایندگی چند است؟

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید