سرآمد اخبار
طلا و سکه
اخبار داغارز و طلااقتصاد

قیمت طلا و سکه امروز 11 بهمن 1401 /فلزات ارزشمند بر مدار کاهش

قیمت طلا و سکه امروز با کاهش چند پله‌ای قیمت دلار در مسیری کاهشی قرار گرفته‌اند. انواع سکه نیز به تبعیت از همین امر یا نسبت به روز گذشته تغییری نداشته‌اند و یا چند پله نزول را تجربه کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه امروز در ساعات ابتدایی شروع معاملات بازار، مسیری کاهشی را طی کرده اند و حالا هر دو فلز ارزشمند در پله‌های قیمتی پایین‌تر قرار گرفته‌اند. قیمت طلا در لحظه تنظیم این گزارش 2 میلیون 73 هزار و 900 تومان ثبت شده است.

قیمت سکه امامی

قیمت سکه امروز مسیری نزولی را طی می‌کند و در لحظه تنظیم این گزارش 24 میلیون و 93 هزار تومان قیمت خورده است. این نوع فلز ارزشمند بر روی همین قیمت بازگشایی شده است و سه میلیون و 963 هزار تومان حباب دارد.

قیمت سکه بهار آزادی

قیمت سکه بهار آزادی در حال حاضر 22 میلیون و 698 هزار تومان است. قیمت این سکه طرح قدیم روندی همسو با سکه امامی دارد و دو میلیون و 600 هزار تومان برآورد می‌شود.

قیمت نیم سکه

قیمت نیم سکه امروز نسبت به آخرین نرخ ثبت شده برای روز گذشته 100 هزار تومان کاهش را تجربه کرده و اکنون 14 میلیون و 250 هزار تومان قیمت دارد. حباب نیم‌سکه چهار میلیون و 252 هزار تومان ثبت شده است.

قیمت ربع سکه

قیمت ربع سکه در این لحظه 9 میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد و نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی را تجربه نکرده است. حباب این نوع سکه کوچک چهار میلیون و 130 هزار تومان تعیین شده است.

قیمت سکه گرمی

قیمت سکه گرمی امروز چهار میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده که نسبت به نرخ روز گذشته 100 هزار تومان افزایش را تجربه کرده است.

همچنین حباب این سکه دو میلیون و 334 هزار تومان برآورد شده است.

کاهش چند پله‌ای قیمت دلار در کانال فعلی باعث شده بازار طلا و سکه نیز امروز در ریل نزولی قیمت قرار بگیرند.

مصوبه جدید برای تسهیل واردات طلا

از روز گذشته شرط الزام به گشایش اعتبار اسنادی برای واردات طلا حذف شد و از این تاریخ به بعد، واردکنندگان می‌توانند با استفاده از همه روش‌ها و ابزارهای پرداخت، طلا وارد کنند.

در این مصوبه محدودیت استفاده از منابع ارزی شخصِ واردکننده، برای واردات طلا برداشته شده و استفاده از منابع ارزی حاصل از صادرات خود، صادرات دیگران و ارز دیگران نیز برای واردات طلا فراهم شده است.

علاوه بر این، تسهیلاتی در رابطه با ثبت اطلاعات وارده در سامانه تامین ارز در نظر گرفته شده است که جزئیات آن در بخشنامه ارزی بانک مرکزی به همه موسسات بانکی، ذکر شده است.

هدف بانک مرکزی رفع موانع ورود طلا به کشور، افزایش واردات این فلز گرانبها و تعدیل قیمت در بازار معاملات آزاد است.

اما باید در نظر داشت با نوسان قیمت دلار و چشم‌انداز افزایشی آن صرفا افزایش واردات و عرضه نمی‌تواند در بلندمدت مفید واقع شود.

اخبار مرتبط

قیمت طلا، سکه، دلار و سایر ارزها ۲۶ تیر ۱۴۰۲ (جدول)

میلاد جانه

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۴ آبان ۱۴۰۲ /جدول

میلاد جانه

جدیدترین قیمت انواع طلا و سکه در بازار؛ انواع سکه چند شد؟ | جدول قیمت‌ها

میلاد جانه

قیمت طلا، سکه، دلار و سایر ارزها ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ /جدول

میلاد جانه

قیمت طلای ۱۸ عیار اعلام شد (۱۲ دی)

میلاد جانه

پیش بینی بازار سکه ۲ مرداد/ سکه بازان در موقعیت خرید قرار گرفتند

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید