سرآمد اخبار
تولیدی
اخبار داغاقتصادتولید و بازرگانیجامعه و فرهنگچهره هاسرمقالهسیاستفرهنگ و هنر

تورم باید از مسیر رشد تولید مهار شود

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گرانی و تورم را برای عموم مردم معضلی محسوس دانست و تاکید کرد مهار تورم، از مسیر رشد تولید باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، محمدمهدی مفتح با بیان این که مهار تورم و رشد تولید دو نکته بسیار مهم است، افزود: این دو در حوزه اقتصاد کشور و صنعت و دیگر بخش‌های اجتماعی تاثیر گذار هستند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد که مسئولان در قوه مجریه و مقننه باید شعار مهار تورم و رشد تولید را در سال ۱۴۰۲ به درستی و کامل محقق کنند تا بسیاری مشکلات نظیر نقدینگی، صنعت، بازرگانی، تجارت و… سامان یابد.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد مشکلات اقتصادی مردم روندی کاهشی به خود گیرد و در زمینه راهکارهای مهار تورم گفت: یکی از مشکلاتی که به طور عام و برای همه مردم به شدت ملموس است، گرانی و تورم است.

در این زمینه گرانی یک بحث است و تورم لایه و رویه دیگری است که مشکل را برای عموم مردم حادتر می‌کند؛ چنان چه اکثر مردم کارمند هستند یا کار اقتصادی ساده صورت می‌دهند که سرمایه و اندوخته آنچنانی ندارند و طبیعتا این تورم منجر به کم شدن ارزش دارایی‌های‌شان می‌شود.

مفتح نبود تورم را از ملاک‌های اقتصاد اسلامی برشمرد و افزود: این مسئله بحث گزافی نیست چون تورم منجر می‌شود فردی که پول در اختیار دارد، پولدارتر شده و کسی که فاقد امکانات است، ضعیف تر گردد.

وی تاکید کرد که علاوه بر اقتصاد اسلامی، در اقتصادهای روز دنیا نیز وضع به همین منوال است و کشورهای مختلف تلاش دارند به نحوی برنامه ریزی کنند تا تورم به پایین ترین حد ممکن نزول پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآوری کرد که رهبری هم رشد تولید و هم مهار تورم را نامگذاری کردند و این گونه استنباط می‌شود که مهار تورم، از مسیر رشد تولید باید مورد توجه قرار گیرد.

اخبار مرتبط

شرایط کاهش نرخ تورم به ۳۵ درصد تا پایان سال

میلاد جانه

چرا کاهش تورم احساس نمی‌شود؟

میلاد جانه

تثبیت بازار ارز به رشد تولید منجر می‌شود

میلاد جانه

۵ توصیه رئیس کل اسبق بانک مرکزی برای مهار تورم/ مظاهری: اقتصاد از ۴ ناترازی در رنج است

میلاد جانه

پیش‌بینی قیمت مسکن در سال جاری

میلاد جانه

اعلام دلیل ماندگاری تورم در اقتصاد ایران /پای کدام نحسی بر گلوی اقتصاد ایران است؟

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید