سرآمد اخبار
عشقی
اخبار داغاقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورس

رئیس سازمان بورس: رشد شارپی قطعا برای بازار سرمایه مضر است

عشقی گفت: ️رشد شارپی برای بازار سرمایه قطعا مضر است اما به نظر می‌رسد رشد فعلی بازار با توجه به اقدامات انجام شده نظیر کاهش ضرایب اعتباری و نیز شرایط کلی بازار بوده است.

عشقی گفت: دعوت به بازار سرمایه بدون گوش زد کردن ریسک‌ها قطعا اشتباه است برخی از سهامداران باید در بازار بدون ریسک سرمایه گذاری کنند.

باید متناسب با سطح مدیریت ریسک افراد آن‌ها را دعوت کنیم که در سال ۹۹ شرایط این گونه نبود.

در سال ۹۹، علل مختلفی از جمله کاهش نرخ بهره بین بانکی و ورود نقدینگی بانک‌ها و مردم به بازار باعث رویش و ریزش شدید در بورس شد اما اکنون بازار متعادل است.

عشقی در پاسخ به این سوال که به نظر شما اتفاقات سال ۹۹ سیستماتیک بود؟ گفت: اتفاقی که در سال ۹۹ رخ داد از طرف مراجع مختلف بررسی شد به این نتیجه نرسیدیم که پول‌های سنگینی وارد و بعد با سود‌های کلان و سنگین خارج شده باشند.

او در پاسخ به این سوال که برای بازگشت اعتماد به مردم چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: مهم‌ترین کار و اقدام همین بحث ایجاد اعتماد است البته سرمایه‌گذاران طبقات مختلف دارند؛ برنامه‌هایی اجرا کردیم تا اعتماد ایجاد شود.

تلاش کردیم به فعالان باز این را بگوییم که تصمیماتی که گرفته می‌شود در سازمان بورس کارشناسی شده است.

برداشت این است که در این مدت توانسیتم این حس را منتقل کنیم که تصمیمات اتخاذ شده کارشناسی است و این قول را می‌دهیم که تصمیمات کارشناسی باشد.

عشقی بیان کرد: اصطلاح حد نصاب صندوق ها، راه اندازی صندوق‌ها (۵ صندوق با میزان ریسک پذیری مختلف را معرفی و راه اندازی کردیم) و بحث حمایت پیگیری از حقوق سهامداران خرد که با مبحث حاکمیت شرکتی آن را عملیاتی کردیم همگی در این راستا بوده است.

او می‌گوید: یکی از ویژگی های بازار سرمایه میزان ریسک آن است، اما کلیت بازار به گونه ای است که انتطار ریزش شدید نداریم، اما بازار مالی است رشد شارپی برای بازار قطعا مضر است.

اما به نظر می‌رسد با توجه به اقدامات انجام شده نظیر کاهش ضرایب اعتباری و نیز شرایط کلی بازار، شاهد رشد شارپی نخواهیم بود.

رئیس سازمان بورس در خصوص سود‌های رسوبی گفت: با شرکت‌ها مکاتبه داشتیم خوشبختانه نزدیک به ۳۵ میلیون بار سود رسوبی خود  از طریق سجام واریز شد این سود‌ها در شرکت‌ها مانده بود که هر چه این سود در شرکت‌ها بماند فرد بیشتر زیان می‌کند.

او گفت: سال گذشته با التهابی که بود بررسی شد عمده سهامداران پرتفو سهام شان زیر ۱۰۰ میلیون تومان بود که موضوع بیمه سهام مطرح شد؛ که بیش از ۵۰۰ هزار نفر در این طرح شرکت کردند قاعدتا به شکل مستمر این رخ نمی‌دهد، اما یک صندوق داریم به اسم صندوق تضمین سرمایه که اصل سرمایه را تضمین می‌کند.

به گفته او، هرچه زمان بیشتر بگذرد بازدهی بازار سرمایه از رقبا بیشتر فاصله می گیرد. صندوق املاک مستغلات را داریم که افراد با سرمایه خرد می توانند مشارکت کنند.

اخبار مرتبط

حرکت آرام و رو به بالای بورس در آغاز معاملات /شاخص کل ۵ هزار واحد رشد کرد

میلاد جانه

افت چهار هزار واحدی شاخص کل بورس

میلاد جانه

پایان بورس امروز ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / بازار سهام سرخ‌پوش به استقبال تعطیلات رفت

میلاد جانه

پیش بینی بورس چهارشنبه/ آشتی بهارستان با بازار سهام؟

میلاد جانه

اُفت ۹۷۷ واحدی شاخص کل بورس

میلاد جانه

ریزش شاخص کل بورس ادامه دار شد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید