سرآمد اخبار
بورس
اخبار داغاقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورس

پایان بورس امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / بازار سهام در مدار صعودی قرار گرفت؟

پس از روز‌های اصلاحی بازار سهام در هفته گذشته، شاخص کل توانست در سه روز متوالی سبز رنگ و از عرضه‌های سنگین خارج شود.

حال این پرسش مطرح می‌شود که روند صعودی سه روزه بورس به معنای پایان اصلاح بازار سرمایه است یا خیر؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی معاملات بورس امروز نشان می‌دهد، بورس بالاخره از فاز عرضه هیجانی خود فاصله گرفت و نماگرهای بازار سرمایه در معاملات امروز توانستند گامی مثبت بردارند.

همین امر سبب مثبت بودن ۸۰ درصدی معاملات امروز شد و هزار و ۳۴۸ میلیارد تومان در جریان بورس امروز به صف خرید نشستند.

با وجود اینکه صعود سه روزه شاخص کل تا حدودی توانست جو حاکم بر بازار سرمایه را متعادل‌تر کند اما پایان اصلاح بورس منوط به ادامه تعادل در معاملات و ورود پول حقیقی است.

بنابراین اگر بورس در شنبه هفته آینده نیز مسیر خود را به همین منوال ادامه دهد، می‌توان گفت بازار سهام روند صعودی را از سر گرفته است.

بازگشت حقیقی‌ها به بورس

معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش ۱۹ هزار و ۹۶۸ واحدی که معادل ۰.۹ درصد این شاخص است گام بلندی خلاف جهت اصلاح خود برداشت. بنابراین شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون ۳۲۱ هزار واحدی ایستاد.

همچنین شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با رشد ۱.۷ درصدی به سطح ۷۶۵ هزار و ۱۸۷ واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را ۱۶ میلیارد و ۹۶۰ میلیون و ارزش معاملات خرد را ۱۰ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان نشان می‌دهد. پایین بودن ارزش معاملات خرد بورس تا حدودی تردید عموم افراد برای ورود به بازار سهام را نشان می‌دهد. باید خاطر نشان کرد، بورس برای رشد دوباره نیازمند افزایش ارزش معاملات خرد و ورود پول‌های درشت حقیقی‌ها است.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از ورود ۴۱۴ میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.

این اعتماد حداقلی حقیقی‌ها به بازار سهام، تا حد زیادی می‌تواند به برگشت بورس به مدار صعودی کمک کند.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم وبملت، ثبهساز و وبصادر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، وبملت و وبصادر به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

تایرا با افزایش ۱۰.۵۶درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، سنیر نیز با افت ۹.۲۳ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های وبصادر، ثجنوب و پی‌پاد تعلق گرفت. همچنین سهم‌های دارایکم، اعتماد و پالایش نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند.

در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای شپنا، ذوب و تبریز خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های چخزر، کطبس و پی‌پاد رقم خورد. همچنین رمپنا در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد کبافق بود.

اخبار مرتبط

جو منفی گروه خودرویی به کل بورس سرایت کرد/شاخص کل باز هم کاهش یافت

میلاد جانه

شاخص هم وزن از شاخص کل بورس پیشی گرفت

میلاد جانه

در پایان بازار رقم خورد: تداوم روند رشد شاخص کل بورس

میلاد جانه

تغییر مسیر بورس /شاخص کل ۱۶ هزار واحد رشد کرد

میلاد جانه

ورق بورس برگشت/ رشد بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل

میلاد جانه

تداوم روند مثبت بورس با شکست مقاومت مهم شاخص کل

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید