سرآمد اخبار
بورس
اخبار داغاقتصادبورس

پایان بورس امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ /بازار سهام موج اصلاحی را از سر گرفت

فراز و فرود بورس تهران همچنان ادامه دارد. در حالی که اهالی بازار سرمایه انتظار اتمام موج اصلاحی را داشتند، شاخص کل تالار سعادت آباد، گامی دیگر در جهت منفی برداشت تا نشان دهد به زمان بیشتری برای بازگشت به روند صعودی نیاز است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی که شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته، طی سه روز متوالی صعود ۹۱ هزار واحدی را تجربه و معامله‌گران را به خروج از فاز اصلاح امیدوار کرد اما برآیند معاملات امروز، افت ۲۳ هزار واحدی نماگر اصلی تالار شیشه‌ای بود.

ضمن روند کاهشی جریان دادوستد‌های بازار سهام در روز شنبه، شاخص کل باری دیگر از کانال ۲.۳ میلیونی خود عقب نشست و در ارتفاع دو میلیون و ۲۹۸ هزار واحدی ایستاد.

از سوی دیگر شاخص هم‌وزن بازار نیز هم‌جهت با نماگر اصلی رفتار کرد و با افت چهار هزار و ۱۱۲ واحدی در محدوده ۷۶۰ هزار و ۹۷۴ واحدی قرار گرفت.

اصلاحی که هنوز پایان نیافته است!

پس از اصلاح تندی که بورس تهران طی دو هفته گذشته از خود نشان داد، روزهای پایانی هفته گذشته گام‌های متوالی سبز بازار، اهالی بازار سرمایه را به اتمام موج اصلاحی امیدوار ساخته بود.

در گزارش‌های پیش بینی بورس پیشین به این نکته اشاره شد که با قطعیت نمی‌توان رای به اتمام روند صعودی داد. روند معاملات روز جاری نیز حاکی از آن است که بازار هنوز نیاز به دست به دست شدن دارد تا با ورود سهامداران تازه نفس و خروج سهامدارانی که اقدام به شناسایی سود کرده‌اند، برای موج بعدی صعود آماده شود.

از ارزش معاملات به عنوان اندیکاتور پایان موج اصلاح می‌توان استفاده کرد. در حالی که در روز‌های پیش از اصلاح، ارزش معاملات حتی به محدوده‌های بالای ۲۰ همت می‌رسید در حال حاضر، در کانال ۱۲ هزار میلیاردی در نوسان است.

بورس تهران زیر ذره‌بین آمار و ارقام

تابلوی بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را ۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون و ارزش معاملات خرد را ۱۲ هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان نشان می‌دهد. پایین بودن ارزش معاملات خرد بورس تا حدودی تردید عموم افراد برای ورود به بازار سهام را نشان می‌دهد

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج ۷۳۷ میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم پی‌پاد- ستاره این روز‌های بازار سرمایه- خزامیا و وبملت بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، خساپا و کرمان به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

زماهان با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، کفپارس نیز با افت هفت درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های سصفها، قصفها و بنیرو تعلق گرفت. همچنین سهم‌های فخوز، کرمان و تاصیکو نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند.

در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای فسدید، کقزوی و وارس خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های وسنا، کطبس وآتوس و لازما رقم خورد. همچنین وبملت در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد کسعدی بود.

اخبار مرتبط

در آغاز معاملات بازار سرمایه‎‎‎؛ اُفت ۲ هزار و ۸۳ واحدی شاخص کل بورس

میلاد جانه

ارزش سهام عدالت امروز 11 اردیبهشت 1402 +اینفوگرافیک

میلاد جانه

عبور شاخص کل بورس از مرز ۱.۳ میلیون واحد

زینب یزدانی

در پایان معاملات امروز؛ رشد شاخص کل بورس با وجود افزایش عرضه‌ها

میلاد جانه

پایان بورس امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / بازار سهام در مدار صعودی قرار گرفت؟

میلاد جانه

در آغاز معاملات بازار سرمایه‎‎‎؛ رشد ۲۳ هزار و ۴۹۵ واحدی شاخص کل بورس

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید