سرآمد اخبار
طلا و سکه
اخبار داغارز و طلااقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

سیگنال طلای جهانی به قیمت طلا/ امسال طلا رکورد می‌زند؟

قیمت دلار در بازار امروز دچار نوسان شده و در محدوده مشخصی در حال رفت و برگشت است. این نوسان بر قیمت طلا و سکه هم اثر گذاشته و بازار نوسان محدودی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز،  قیمت طلا امروز دو خرداد ۱۴۰۲ به گرمی دو میلیون و ۵۶۰ هزار تومان رسیدکه نسبت به روز گذشته اندکی کاهش داشت.

قیمت سکه امامی هم با کمی ریزش به ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید و در همین محدوده قیمتی حرکت می‌کند. قیمت سکه بهار آزادی هم ۲۸ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان بود.

نیم سکه هم با کمی کاهش نسبت به روز قبل به ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

اما روند قیمت ربع سکه با دیگر سکه‌های موجود در بازار متفاوت بود و این سکه با کمی افزایش قیمت به ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت سکه گرمی هم ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد.

مسیر قیمت دلار فعلا مشخص نیست. اگرچه برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند که در روزهای آینده دلار در کانال ۵۱ و ۵۲ هزار تومان در نوسان خواهد بود و نه به کانال بالاتر صعود می‌کند و نه کانال پایین‌تر را می‌بیند.

چون نه رویداد سیاسی خاصی رخ داده که بر قیمت دلار اثر بگذارد و نه سیاست‌های اقتصادی دولت هنوز سیگنالی به معامله‌گران داده است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

اگر روند قیمت دلار در همین محدوده حفظ شود، باید امیدوار بود که قیمت طلا و سکه هم تغییر ملموسی نخواهد داشت و در محدوده فعلی در نوسان خواهد بود.

چون آنگونه که خبرهای سیاسی می‌گویند حداقل تا سال آینده خبری از مذاکرات هسته‌ای نیست و از سرگیری این مذاکرات و یا توقف کامل آن به نتیجه انتخابات آمریکا بستگی دارد.

شرایط اقتصاد کلان و کسری بودجه دولت هم عامل اثرگذار دیگر بر بازار ارز است که فعلا در نیمه اول سال هستیم و انتظار نمی‌رود این کسری خود را در سه ماهه نخست سال جاری نشان دهد.

تجربه سال گذشته هم نشان داد کسری بودجه در نیمه دوم سال نمود پیدا می‌کند و بر قیمت‌های ارز و طلا اثر می‌گذارد.

اما کارشناسان معتقدند که روند بازار طلا و سکه صعودی است. برزو حق شناس، کارشناس بازار مالی در این مورد به تجارت‌نیوز گفت: انس جهانی طلا در سال ۲۰۲۳ سقف قبلی را رد می‌کند و رشد قابل توجهی خواهد داشت.

این موضوع در قیمت طلا در بازار داخلی تاثیر خواهد داشت. اگر رویدادهای خارج از بازار بر روند قیمت‌ها تاثیر نگذارد قیمت طلا و سکه در بازار داخلی صعودی خواهد بود.

کما اینکه در سال جدید بازار فلز زرد رشد بهتری نسبت به دلار خواهد داشت.

اخبار مرتبط

‌افول تقاضا در ادامه ریزش‌‌های مکرر قیمت ارز/ دلار 40 هزار تومانی هم مشتری ندارد

میلاد جانه

دلار ریخت، طلا بالا رفت

میلاد جانه

نسخه‌پیچی دلار برای بازار طلا/ خواب دلار برای بازار طلا تعبیر می‌شود؟

میلاد جانه

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

میلاد جانه

افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار | طلای ۱۸ عیار چند شد؟ | جدول قیمت ها

میلاد جانه

۵ پیش بینی از قیمت طلا و سکه /خواب بازار با لالایی اخبار سیاسی

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید