سرآمد اخبار
طلا
اخبار داغارز و طلااقتصادبازاربازارها و خدمات مالیجهان

تحلیل روند انس جهانی طلا همگام با رویدادهای پیش روی بازار

هفته گذشته، قیمت طلا با توجه به افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و تقویت پایدار ایندکس دلار، برای سومین هفته متوالی کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود در بیش از دو ماه گذشته به حوالی یک هزار و ۹۴۰ دلار رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، ابراهیم حاجی‌احمدی، تحلیلگر بازارهای مالی، به بررسی روند قیمت انس جهانی طلا و رویدادهای اخیر و پیش روی بازار انس جهانی پرداخته است.

حاجی‌احمدی در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد: در هفته گذشته با توجه به اظهارات هاوکیش تعدادی از اعضای فدرال رزرو امریکا در مورد عدم حمایت آنها از توقف نرخ بهره و نیاز به افزایش نرخ‌ها با توجه به فاصله موجود با اهداف تورمی، شاهد تداوم افزایش نرخ بازده اوراق قرضه ایالت متحده و افزایش سطح عرضه در انس جهانی طلا بودیم.

وی ادامه داد: در هفته گذشته، داده‌های تورمی شاخص خالص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در بعد ماهانه با 0.1 افزایش به سطح 0.4 رسید و شاخص مدیران خرید (PMI) در بخش خدمات در امریکا در محدوده 55.1 و فراتر از انتظارات بازار منتشر شد و داده‌های مرتبط با تولید ناخالص داخلی امریکا (GDP) نیز برای سه ماهه اول نشان داد رشد اقتصادی ایالات متحده از 1.1 درصد برآورد اولیه به 1.3 درصد افزایش یافته است.

از این رو این داده‌ها انتظارات را برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن مجددا احیا کرد و انتظارات فعالین بازار را پیرامون احتمال توقف نرخ بهره کاهش داد.

وی افزود: از طرفی مذاکرات سقف بدهی در طول هفته بدون هیچ گونه پیشرفتی ادامه یافت و سرمایه‌گذاران را مجبور به اتخاذ رویکرد محتاطانه کرد و تا حدودی باعث بی‌تصمیمی و عقب نشینی نسبی فروشندگان طلا شد.

این تحلیلگر بازارهای مالی ادامه داد: در هفته پیش رو و در روز دوشنبه با توجه به تعطیلی بانک‌ها در کشورهای امریکا، سوییس ، انگلستان ، آلمان و فرانسه از ناحیه یورو، انتظار می‌رود حجم مبادلات با نوسانات محدود در بازگشایی بازارها کاهش یابد اما در ادامه تداوم عدم پیشرفت مذاکرات مرتبط با سقف بدهی می‌تواند باعث تشدید سنتیمنت ریسک گریز در بازار شود و از فشار فروش انس بکاهد.

بنابراین معامله‌گران بر تحولات پیرامون مذاکرات سقف بدهی متمرکز خواهند ماند. البته با توجه به رویکرد داده محور فدرال رزرو سرمایه‌گذاران در کنار این موضوع بایستی به چگونگی انتشار داده‌های اقتصادی نیز توجه ویژه‌ایی داشته باشند.

رویدادهای مهم پیش روی بازار جهانی

حاجی‌احمدی درباره رویدادهای پیش‌روی انس جهانی گفت: مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی در هفته پیش رو عبارت است از: انتشار شاخص اطمینان مصرف‌کننده، داده‌های مرتبط با مشاغل از جمله شاخص مدعیان بیکاری، گزارش اشتغال بخش خصوصی (ADP) و حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در امریکا.

از این رو، انتشار NFP در سطحی بالاتر از انتظارات بازار احتمالاً باعث می‌شود که XAU/USD قبل از آخر هفته مجددا نزولی شود و از سوی دیگر، انتشار کمتر از انتظار NFP می‌تواند سرمایه‌گذاران را وادار کند که چشم انداز نرخ فدرال رزرو را مجددا ارزیابی کنند زیرا این موضوع احتمالا باعث کاهش بازدهی ایالات متحده خواهد شد و در این سناریو، قیمت طلا می‌تواند در آخرین روز معاملاتی هفته، صعود قوی را به ثبت برساند.

بررسی تکنیکال طلای جهانی

حاجی‌احمدی در ادامه بررسی روند قیمت انس جهانی افزود: از منظر تکنیکال تغییرات قیمتی همسو و منطبق با سناریوی تحلیلی که در هفته‌های اخیر دنبال می‌کردیم پیش رفت. البته در مقاطعی که قیمت انس فراتر از ۲ هزاردلار بود از احتمال کاهش در کوتاه مدت و احتمال تحقق اهدافی در محدوده ۱ هزار و ۹۸۰ دلار و ۱ هزار و ۹۴۰ دلار سخن گفتیم که هر دو هدف اعلامی نیز محقق شدند.

در حال حاضر و با در نظر گرفتن سناریویی با ضرایب احتمالی بالاتر، نوسانات مثبت طلا تا حوالی ۱ هزار و ۹۸۰ دلار دور از ذهن نخواهد بود که این امر منوط به حفظ محدوده ۱ هزار و ۹۴۰ دلار است.

اخبار مرتبط

جدیدترین قیمت انواع سکه و طلا در بازار (جدول)

میلاد جانه

مردم برای خرید طلا صبر کنند

زینب یزدانی

قیمت جهانی طلا ثابت ماند

میلاد جانه

قیمت طلا، سکه، دلار و سایر ارزها ۷ تیر ۱۴۰۲ (جدول)

میلاد جانه

پیش‌بینی بلندمدت قیمت طلا و سکه/ تاثیر روند فرسایشی مذاکرات بر بازارها

میلاد جانه

طلای جهانی اندکی کاهش یافت

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید